שוק ההון    

מיטב דש: זה הזמן להשקיע במניות

pexels

בסקירה השבועית של הכלכלן אלכס זבז'ינסקי  ממיטב דש הוא מציין כי לשווקים בסין לקח כ-10 ימים מאז הטלת המגבלות ועד להגעת מספר החולים החדשים היומי לשיא ותחילת מגמת הירידה. השיא במספר החולים היה השפל של הבורסה.

זבז'ינסקי מבהיר כי לעומת הצעדים שננקטו בעולם, תגובת השלטונות בישראל במישור הכלכלי הייתה בינתיים מינורית יחסית והתרכזה בתחום הפיסקאלי- ממשלתי. ואילו בנק ישראל לא נקט (עד היום – דנ"ק) צעד מעשי, למרות שהירידות באפיק האג"חי בישראל היו חדות יותר מאשר במרבית השווקים בעולם והשקל היה בין המטבעות החלשים ביותר.

במיטב  מעריכים שבנק ישראל יוריד ריבית ויתחיל לרכוש אגרות חוב ממשלתיות. כמו כן הם מציינים כי  עליית המרווחים בשוק הקונצרני המקומי הייתה הגדולה ביותר מאז משבר 2008. המרווחים אטרקטיביים להשקעה, אך לאור האופי הייחודי של המשבר, נדרשת סלקטיביות בבחירה לפי ענף.

בעולם קובעי המדיניות הכריזו על צעדי הרחבה פיסקאלית ומוניטארית חסרי תקדים. בינתיים, ההתפתחות הכלכלית תלויה יותר בהתפתחות המגפה, אך אם המגפה תיחלש, חבילת הצעדים הממריצים צפויה לתרום להתאוששות מהירה.

עוד מציינים כי הירידה החדה במחירי הנפט תפגע בהשקעות בענף, אך לאורך זמן צפויה להגדיל את הביקושים של הצרכנים והפירמות. נוסף,הניסיון של שוק דובי בארה"ב מלמד, שמבחינה סטטיסטית, יציאה מהשוק אחרי ירידה של 20% גרמה להפסד תשואה למשקיע בטווח של שנה ועד שלוש שנים.

לסיכום, ממליצים במיטב א על הגדלת חשיפה למניות, על חזרה למח"מ בינוני באפיק הממשלתי, להגדיל חשיפה לאג"ח הצמודות, בעיקר הבינוניות אנו ממליצים  ובעיקר להגדיל בהדרגה חשיפה לאפיק הקונצרני.

בנק ישראל מגיב לסערה בשווקים: ירכוש אג";ח ממשלתיות

אג";ח ארצות הברית בשפל של עשור – תיקון הגיוני ואין קשר לצמיחה

וורן באפט: השקעה במניות תשתלם לכם יותר בטווח הארוך