חדשות    

מיטב דש: "הריבית בישראל תישאר ללא שינוי בזמן הקרוב ולא יופעלו כלים מוניטאריים לא קונבנציונליים"

אלכס זבז'ינסקי ממיטב דש בסקירת מאקרו שבועית: "אין לנו העדפה כללית לאפיק השקלי על פני הצמוד, אך אנו ממליצים להחזיק מח"מ ארוך יותר ברכיב הצמוד של התיק ומח"מ קצר יותר באפיק השקלי"

"האינדיקאטורים במשק ממשיכים להצביע על השיפור בצריכה הפרטית, כולל בצריכת המזון. במגזר היצרני התמונה מעורבת יותר ואינה מעידה באופן חד משמעי על מפנה חיובי בפעילות. שיעור האבטלה במשק ממשיך לרדת. ירידה חדה ביחס בין מספר המובטלים למספר משרות פתוחות צפוי להגביר לחצים להעלאת השכר", כך כותב הבוקר אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי במיטב דש בסקירה מאקרו כלכלית שבועית. במיטב דש מציינים כי גידול בהשקעות בענפים שונים של המגזר העסקי בישראל במכונות וציוד בשנת 2014 מעיד על שיפור בביטחון החברות.

"לפי הערכתנו, מרבית הסיכויים שהריבית בישראל תישאר ללא שינוי בחודשים הקרובים ולא יופעלו כלים מוניטאריים לא קונבנציונליים מיוחדים", כותבים מיטב דש.

במיטב דש מתייחסים גם למתרחש בארה"ב, וכותבים כי "דוברי ה-FED הבכירים הדגישו את אי הוודאות בקשר לתוואי העלאת הריבית בארה"ב. הנגידה ילן חוששת יותר מעלייה מהירה מדי בריבית שעלולה לגרום להשלכות שליליות מאשר מעיכוב בתוואי ההעלאה. מופיעים הסימנים הראשוניים של שיפור במצבו של שוק הנדל"ן האמריקאי".

באשר לנתוני המאקרו בארה"ב: נמשך שיפור באינדיקאטורים הכלכליים באירופה, כולל באשראי הבנקאי. השפעת ה-QE באירופה על הפעילות הכלכלית בינתיים חזקה יותר ממה שהיה בתקופות הקלה כמותית בארה"ב. בנוסף מציינים מיטב דש כי הבנק המרכזי היפני עשוי להחליט על הוספת תמריצים מוניטאריים. הציפיות להרחבה בהקלה הכמותית על רקע המשך שיפור במצבו של המגזר העסקי צפויים להמשיך ולתמוך בשוק המניות היפני.

ההמלצות המרכזיות של מיטב דש: "אנו ממליצים על מח"מ התיק של כ-3 שנים. אנו ממליצים על מעבר מהאג"ח באמצע העקום לאג"ח הארוכות והקצרות יותר. אין לנו העדפה כללית לאפיק השקלי על פני הצמוד, אך אנו ממליצים להחזיק מח"מ ארוך יותר ברכיב הצמוד של התיק ומח"מ קצר יותר באפיק השקלי. תמחור שוקי המניות באירופה מספק תמיכה במתן משקל מכריע להשקעה בגרמניה".