שוק ההון    

מיקרוסופט בדוח מצויין; החברה זינקה לשווי של 1 טריליון דולר!

מיקרוסופט סיפקה תוצאות מצוינות לרבעון החולף, בעיקר בזכות פעילות הענן. כתוצאה מכך מניית החברה מזנקת בוול-סטריט לשווי של 1 טריליון דולר.

ענקית התוכנה הציגה הכנסות רבעוניות של 30.6 מיליארד דולר, גידול של 14% בהשוואה לרבעון מקביל בשנת 2018. תחזית האנליסטים הייתה להכנסות של 29.84 מיליארד דולר.

מיקרוסופט דיווחה על רווח למניה של 1.15 דולרים, לעומת תחזית האנליסטים לרווח של 96 סנט למניה – משמע 20% מעל תחזית האנליסטים.

הרווח נקי הסתכם ב-8.8 מיליארד דולר עלה ב-19% לעומת רווח נקי של 7.4 מיליארד דולר ברבעון המקביל.
ההכנסות של מיקרוסופט מחולקות לשלושה סגמנטים: "פרודוקטיביות ותהליכים עסקיים" הניבה הכנסות של 10.2 מיליארד, 200 מיליון דולר מעל התחזיות. ההכנסות של פעילות זו צמחו ב-14% בהשוואה לרבעון המקביל. פעילות זו נשלטת ע"י אופיס ותוכנות נוספות וכולל גם את הרשת החברתית המקצועית לינקדאין (כשליש מהכנסות החברה ברבעון הראשון). רכישת לינקדאין לפני שנתיים מתבררת כאחת העסקאות הטובות של מיקרוסופט בשנים האחרונות.
הפעילות השנייה – הענן – צמחה ב-23% והניבה הכנסות של 9.7 מיליארד דולר, לעומת תחזיות האנליסטים להכנסות של 9.3 מיליארד דולר. הפעילות השלישית – מחשוב אישי, ווינדוס וגיימינג – צמחה ב-8% הניבה הכנסות של 10.7 מיליארד דולר, לעומת תחזית האנליסטים להכנסות של 10.5 מיליארד דולר. החברה דיווחה כי הכנסות לינקדאין צמחו ב-27%, אך לא חושפת את ההכנסות שלה.

הערכות – פייסבוק תדווח הערב על ירידה ברווח

תוצאות טובות למיקרוסופט – ההכנסות ב-3% מעל התחזית, הרווח ב-15% מעל הציפיות