חדשות    

מנכ"ל משרד האוצר: בכל תקציב היה לנו גירעון. זה לא משהו בלתי פתיר"

שי באבד, מנכ"ל משרד האוצר

עוד אמר באב"ד על אגף התקציבים:  "הישיבה הייתה עם כל מיני גורמים רלוונטיים והיה דיון סוער. מה עשו אנשי אגף תקציבים בסוף הדיון? התקשרו לקרן מרציאנו ואמרו לה שמנכ"ל האוצר נתן הוראה להסתיר את הגירעון מהממשלה"

מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד פותה את הפה. בראיון לגלובס הוא סיפר על המתח באוצר בין הגורמים השונים והאם יש לה קשר לגירעון:

"אני לא חושב שזה חלק מזה. בכל תקציב היה לנו גירעון וצעדי התכנסות. נכון שהמצב היום קצת פחות טוב, אבל זה לא משהו בלתי פתיר. כל האינדיקציות מראות שהמשק חזק, יש בעיית גירעון אני לא מתעלם ממנה".

על הדיון הסוער אמר:

"הייתה ישיבה בראשותי בשבוע שעבר על הצעדים שאנחנו מביאים לממשלה. הישיבה הייתה עם כל מיני גורמים רלוונטיים והיה דיון סוער. מה עשו אנשי אגף תקציבים בסוף הדיון? התקשרו לקרן מרציאנו ואמרו לה שמנכ"ל האוצר נתן הוראה להסתיר את הגירעון מהממשלה".

על האשמות עובדים שיצאו לתקשורת שהוא לא נותן לעבוד ומעכב מכרזים אמר:

90% מהמכתב לא נכון. הם כותבים בעצמם: 'עד לא מזמן עיכבתי מכרז לסגן ממונה על תקציבים. למה הם לא כתבו את המכתב בזמן שעיכבתי? 'עד לא מזמן עיכבת התקשרות למחשוב'. למה הם לא כתבו את זה כשעיכבתי את ההתקשרות? 'עד לא מזמן עיכבת סיווג של סגן' – למה הם לא כתבו את זה כשעיכבתי את הסיווג? הרי בכוונה הם חיכו עם זה ".

על הפגישה של מנכ"ל משרד האוצר  שאול מרידור עם בני גנץ:
צם זה ששאול מרידור נפגש עם בני גנץ בזמן הבחירות וכל הקמפיין הקודם הוא תידרך שיש קטסטרופה של גירעון – בעיני זה כמובן לא תרם לשר האוצר המכהן ולמפלגתו שרצה בבחירות האחרונות ואני חושב שזה אירוע פסול. אסור לו לעשות פגישות עם אנשים פוליטיים, בדיוק בגלל העובדה שהאנשים האלה יעשו שימוש פוליטי במה שהוא אומר להם".

על הגיבוי משר האוצר כחלון:

כל מי ששאל את השר שמע אותו אומר שהוא נותן למנכ"ל גיבוי מלא.

יש לציין כי חמשת סגני הממונה על התקציבים באוצר כי הם מושכים בחזרה את המכתב ששלחו לבאב"ד במסגרת ניסיון להחזיר את יחסי העבודה במשרד לתקנם. דוברות האוצר הודיעה כי "בתום שיחה שקיים הבוקר שר האוצר, משה כחלון, עם הממונה על התקציבים שאול מרידור, שלחו סגני אגף התקציבים מכתב ובו הודיעו על משיכת מכתבם הקודם והחזרת יחסי העבודה לפסים תקינים בתוך משרד האוצר.

"כל המחלוקות ילובנו כנדרש באופן ישיר בתוך המשרד".

השבוע הוחלט לקצץ 1.2 מיליארד שקל מתקציב המדינה לטובת הצהרונים, פרויקט ביטחוני וטיפול בשריפות במבוא מודיעין. הגירעון נכום להיום עומד על 35 מיליארד שקל.

נלחמים בגירעון התקציבי; האם זה יעזור?

המלחמה בגירעון: ביטול ההטבה על היברידיות ואגרת גודש