חדשות    

מנכ"ל פז הולך הביתה

בעקבות חילוקי דעות עם היו"ר  מנכ"ל פז   יונה פוגל צפוי לפרוש מניהול החברה. סיבת המחלוקת פיצול החברה.

במסגרת התוכנית שאושרה בדירקטוריון, תפצל פז את פעילות הנדל"ן שלה למגזר חשבונאי ולתחום פעילות נפרד מזה של מגזר הקמעונאות והמסחר.

בפעם הקודמת הוויכוחים של פוגל עם הדירקטוריון הביאו להתפטרות היו"ר דאז יצחק עזר. עוד במכתב ההתפטרות שפרסם בזמנו עזר נתגלעו מחלוקות מהותיות בינו לבין ההנהלה וחלק מחברי הדירקטוריון "על דרך ניהול החברה, המבנה הארגוני שלה וכן ביחס לאסטרטגיה העתידית".
עם פרישתו של עזר החל לחץ כבד של המשקיעים המוסדיים בפז ובעיקר מיטב דש ופסגות למנות יו"ר דומיננטי לצידו של ביגר על רקע האכזבה המתמשכת מתוצאותיה הכספיות של החברה ומביצועי המניה.

פוגל העביר בתחילת השנה, לפני מינוי של ביגר, תוכנית שאושרה בדירקטוריון, לפיה תפצל פז את פעילות הנדל"ן שלה למגזר חשבונאי ולתחום פעילות נפרד מזה של מגזר הקמעונות והמסחר, מהלך הצפוי להציף לה ערך של מאות מיליוני שקלים לחברה, הנובע מהפער בין הערך ההיסטורי המוצמד לנכסים אלו בספרי החברה לבין ערכם העדכני.

חברת הייעוץ מקינזי המליצה ביולי 2019 שלא לפצל או למכור את בית הזיקוק, וזאת בניגוד להערכתו של היו"ר ביגר, שקיווה כי חוות דעת חיובית תסמן לפוגל את דרכו החוצה מהחברה. חוות דעתה של מקינזי רק דחתה את המצב ועל רקע פרסום התוצאות הכספיות של פז לרבעון השני של 2019 בסוף אוגוסט שבו דיווחה על ירידה של 80% ברווח הנקי בשל קריסה במרווח הזיקוק, גידול בהוצאות המימון ויישום תקן חשבונאי חדש – החל המו"מ על סיום תפקידו של פוגל בחברה.

לאומי שוקי הון על פז: תוצאה סבירה, לא יותר

פז תפצל פעילות. המהלך אמור להציף ערך של מאות מיליוני שקלים