חדשות    

מספנות ישראל תייצר כלי שיט ב-151 מיליון שקל לאפריקה

מימין לשמאל: שלומי פוגל, אסי שמלצר וסמי קצב – צלם: דניאל צרסקי

מעודכן ל-06/2021

 

עסקה משמעותית נוספת לאחר שבחודש אפריל חתמה על הסכם בהיקף של כ-430 מיליון שקל לאספקת כלי שיט למדינה במזרח אסיה אתמול אושר לחברה לחלק דיבידנד של כ-25 מיליון שקל

חברת תעשיות מספנות ישראל מדווחת היום על עסקה משמעותית נוספת לחברה הבת, מספנות ישראל, העוסקת בייצור כלי שיט: מספנות ישראל התקשרה בהסכם לייצור ואספקת כלי שיט, ציוד ושירותים למדינה באפריקה תמורת כ-151 מיליון שקל. החברה תספק את כלי השיט עד סוף שנת 2023, כאשר התמורה תשולם על פי אבני דרך. אבן הדרך הקרובה תשולם ברבעון הראשון של שנת 2023 ולאחריה תחל החברה הבת בהשלמת כלי השיט.

מדובר בהשלמת עסקה שבגינה התקבל בעבר סכום ראשוני של כ-59 מיליון שקל (כ-18 מיליון דולר), ומשכך התמורה האמורה כוללת סכום זה וכלי השיט כבר נבנה בחלקו וכלול במלאי החברה. מספנות ישראל בוחנת כעת את ההשלכות החשבונאיות של חתימת ההסכם.

בחודש אפריל האחרון עדכנה חברת האם תעשיות מספנות ישראל על כניסה לתוקף של הסכם משמעותי לחברה הבת מספנות ישראל, לייצור והספקת כלי שיט, וכן ציוד ושירותים למדינה במזרח אסיה תמורת כ-430 מיליון שקל (כ-128 מיליון דולר), וזאת בתקופה של כ-3.5 שנים.

תעשיות מספנות ישראל דיווחה מאז הנפקתה לציבור (IPO) בחודש ספטמבר על מספר עסקאות משמעותיות נוספות, בהן רכישת אנייה להובלת מטעני מלט, בעלת כושר נשיאה של כ-15 אלף טון תמורת 11 מיליון דולר, שתאפשר לחברה כניסת לתחום הובלת מלט בינלאומית. האנייה תצטרף לצי האניות של החברה שמונה עתה 12 אניות, לאחר שבפברואר האחרון נוספה אליו אוניית מטען אחרת, בעלת כושר הובלה של כ-37.5 מיליון טון, שנרכשה תמורת כ-10.5 מיליון דולר.

זאת ועוד: אתמול אישר בית המשפט המחוזי בחיפה לחברה לבצע חלוקת דיבידנד של כ-25 מיליון שקל, בהתאם להחלטת דירקטוריון החברה כפי שפורסם בדוח התקופתי לשנת 2020.

איתן צוקר, מנכ"ל מספנות ישראל, החברה הבת: "העסקה הנוכחית הינה עסקה משמעותית נוספת עבור מספנות ישראל. עסקה זו מתווספת לצבר העבודות של החברה לשנים הקרובות, בהמשך  לעסקה למכירת כלי שיט למדינה באסיה בהיקף של כ-430 מיליון שקל, שנכנסה לאחרונה לתוקף לאחר קבלת כל האישורים. חברת מספנות ישראל פועלת במגוון שווקים להאצת הצמיחה של המגזר הימי, כמו כן מבוצעת פעילות להמשך פיתוח פלטפורמות ימיות חדישות ומתקדמות".

מנו ספנות דוחה את פתיחת העונה לאפריל בגין הקורונה