חדשות    

מנו ספנות דוחה את פתיחת העונה לאפריל בגין הקורונה

לאחר הפגיעה בענף התעופה, ודיווחי הנהלת אל על על ימים קשים מצטרף גם ענף הספנות. הסיבה  בין היתר היא אונייה "דיימונד פרינסס" שבה אלפי הנוסעים לואים, וידועה בשם "אוניית הקורונה". זו השפיעה גם על   ענף הקרוזים. הביטולים בענף התעופה והתיירות מנכים עשרות אחוזים ממחזורי הפעילות של חברות התעופה והתיירות ובתוכן גם חברות הקרוזים.

גם חברת הקרוזים הישראלית מנו ספנות נפגעה מהענף והיא מודיעה על דחיית פתיחת העונה שלה. "מאחר שעונת ההפלגות טרם החלה ולאור הרגישות הציבורית, הוחלט לדחות במספר שבועות את פתיחת העונה לסוף חודש אפריל במקום לתחילתו. החברה תאפשר ללקוחותיה להעביר את הזמנתם להפלגות במועד אחר או לקבל החזר מלא".

בחברת הספנות הישראלית "מנו" החלו לבטל הפלגות שתוכננו לראשית עונת הקרוזים – בהן אף כאלו שתוכננו למועדים תיירותיים מבוקשים במיוחד, בחג הפסח ובחול המועד.  ב"מנו ספנות" ביטלו מיוזמתם הפלגות – גם כאלה שלא אמורות להתקיים באזורי סיכון להדבקה בנגיף – כגון קפריסין ויוון.

השבוע התבשרו רוכשי הכרטיסים שתכננו לבלות את החג בשיט מפנק בים התיכון הודעות טלפוניות מטעם החברה, שבהן נאמר להם כי ההפלגה המתוכננת מבוטלת. כששאלו כמה מהלקוחות האם סיבת הביטול נעוצה בהתפשטות הקורונה – נאמר להם, לדבריהם, כי "אין ביקוש מספק" להפלגה ולכן הם נאלצים לבטלה. יצוין כי מדובר בכחודשיים לפני שההפלגות אמורות לצאת לדרכן.

אם תחילה החשש היה רק לטיסות למזרח, כעת החשש של הנוסעים להיות כלואים עם אלפי תיירים מכל העולם במטוס או בנופש משפיע גם על טיסות ושיט מסביב לעולם. אי הוודאות מובילה לעצירה בהזמנות ולביטולי חופשות ונסיעות בריבי הגלובוס.

עידן עופר – מספנות לעסק חובק כול

פריטי אספנות ועתיקות – כמה זה שווה והאם כדאי להשקיע?

שופינג איי אל 2019 (Shopping IL) – מבצעים והטבות כחול לבן