אישים בפיננסים    חדשות    

עידן עופר – מספנות לעסק חובק כול

צילום: ויקיפדיה

עידן עופר, שהגיע מתחום הספנות, הפך  עד מהרה לטייקון שנוגע בפרטים רבים במשק הישראלי:  החברה לישראל, כיל, צים ורשת – ואת כל זה עשה מלונדון

עידן עופר (1955) הוא איש תעשייה ישראלי, מיורשיו של סמי עופר. בעבר ניהל את חברת האחים עופר,  ואת החברות הבנות שלה. הוא שימש יו"ר הדיקטוריון של הקבוצה, וכן  יו"ר צים. כמו כן הוא שותף בבעלות על קבוצת הכדורגל אתלטיקו מדריד.

ב-2019 דורג על ידי מגזין פורבס כאיש הרביעי בעושרו בישראל. עופר מחלק את זמנו בין לונדון ליישוב ארסוף בארץ. הוא למד מנהל עסקים לתואר  שני בבית ספר למנהל עסקים בלונדון והוא אף תומך בו כלכלית.

בעקבות ניסיונו בתחום הספנות, בעיקר  בהונג קונג וסינגפור, הפך  ליו"ר הדירקטוריון של החברה לישראל. תקופת ניהולו התאפיינה בהתרחבות של החברה, בעיקר לשוקי המזרח ולדרום אמריקה. באמריקה התמקד באנרגיה ובסין בתעשיית הרכב. ב-2010 פרש מתפקיד זה. מתפקידו כיורש צים פרש ב-2009.

נכון להיום עופר בעל השליטה בחברה לישראל, חברת אחזקות המחזיקה ביצרנית הדשנים וכימיקלים -כיל, חברת הספנות- צים, אחזקה והפעלה של תחנות כוח בדרום אמריקה- אינקיה, תחנות כוח בישראל- OPC ועוד.

עידן עופר היה ממייסדי בטר פלייס,  יצרנית הרכב החשמלית שנקלעה לפירוק ב-2013. עעופר היה גםי ו"ר החברה. עם נפילתה ספגה החברה תביעות ממפרקי החבריה ונושיה והאשימה בין היתר את עופר עם מנהלים ובכירים אחרים בחברה כי פעלו ברשלנות שהביאו לסגירת החברה. בית המשפט בשלב זה דחה את התביעה, אך זו עומדת נכון להיום בפני ערעור.

ב-2019 דיצא תחקיר בתוכנית עובדה המאשים אותו ששלח את  חברת בלאק קיוב לרגל אחרי ועדת ששינסקי, שעסקה בסכסוך על תגמולים בין המדינה לכיל.

עוד באותה שנה ועדת הריכוזיות החליטה להתיר לו לקבל רישיונות לשליטה בחברה לייצור חשמל, בכפוף למכירת כל אחזקותיו בזכיינית הערוץ המסחרי רשת והתחייבותו שלא להשקיע בשוק התקשורת.

אייל עופר – היורש העשיר מכולם

או.פי.סי אנרגיה – ה-EBITDA עלה ב-19% ל-107 מיליון שקל; הרווח הנקי עלה ב-14% ל-30 מיליון שקל

חיים כצמן – "השילוב בין אופליין ואונליין הוא לדעתי המודל שהולך לנצח"