מדריכי דירה ומשכנתא    שכונות    

מעוז אביב, תל אביב – תעודת זהות

סמל השכונה. מהאתר

מעודכן ל-05/2019

על השכונה

מעוז אביב היא שכונה שנמצאת בחלקו הצפוני של נחל הירקון, בצפון-מזרח תל אביב. בעבר השכונה שימשה למגורי שיכונים אך, בשנים האחרונות התפתחה, והפכה להיות יעד מבוקש עבור משפחות במעמד בינוני-גבוה הרוצות לחיות באווירת קיבוץ.

היסטוריה

השכונה נוסדה בשנת 1954, ייעודה המקורי היה שיכון לאנשי צבא וכוחות הביטחון. על תכנון השכונה קיבל זאב רכטר את פרס רוקח.בסוף 1956 נפתח סניף דואר בשכונה

שמה של השכונה ניתן לה על ידי דוד בן-גוריון.  כעבור זמן מה השכונה התפתחה מזרחה, והשכונה החדשה נקראה מעוז אביב ב', הרחוב המפריד בין מעוז אביב א' לב' הוא רחוב בני אפרים.

מאתר השכונה: "

אנשי הצבא, שעמדו לגור בשכונה, התאגדו באגודה שיתופית, במטרה לרכוש אדמות, להקים עליהן את השכונה, לשכן את חברי האגודה, ולאחר מכן לפתח ולטפח את השכונה. האגודה נקראה 'שכון אנשי צבא בשרות קבע "מעוז-אביב", אגודה שיתופית בע"מ'. אכלוס בתי האגודה החל בשנת1953 והושלם במהלך 1954.

שמה של האגודה שונה מאוחר יותר ל'מעוז אביב – שיכון מיסודם של אנשי צבא בשירות קבע, אגודה שיתופית בע"מ', ובשנת 2005, קצת למעלה מ- 50 שנה לאחר היווסדה, שונה תקנון האגודה כך שיתאים למציאות המשתנה ולמשימות העדכניות.

האגודה השיתופית מעוז-אביב מנוהלת, אז כהיום, ע"י ועד של 5 תושבים מתנדבים (הנבחרים בבחירות דמוקרטיות באספה הכללית), וכן באמצעות צוות שכיר במשרד האגודה וקבלנים לעבודות אחזקה וגינון"

מיקום

שכונת מעוז אביב נמצאת בסמוך לשכונות תל ברוך, נאות אפקה א', שיכון דן והדר יוסף. גבולות השכונה הם: רחוב מבצע קדש בצפון, הרחובות הרב מרק ובני אפרים במזרח ובדרום ובמערב רחוב רפידים

סוג הבנייה

כמעט כ להבתים בשכונה הם בניינים מוארכים בעלי 3 עד 4 קומות, למעט בניין אחד בעל 12 קומות. הבנייה מרווחת

אם כי בשנים האחרונות בוצעו הרחבות בנייה בחלק מדירות השכונה וכיום ניתן למצוא בה מבחר רב יחסית של דירות בגדלים שונים

נדל"ן

מאמצע 2018 הגיעה השכונה היקרה למיצוי וחלה בה ירידת מחירים, ממוצע מחירים: 2,600,000 שקל לדירה

אוכלוסייה וקהילה

אוכלוסייה ממעמד בינוני גבוה, חילונית ברובה  ומבוגרת. השכונה מנוהלת על ידי אגודה שיתופית, שמאגדת כמה מאות משפחות, ומארגנת אירועים קהילתיים כמו הקרנות של סרטים, בזארים ומסיבות. כ-40% ממייסדי השכונה הותיקים עדיין מתגוררים בה, כ-40% נוספים הינם משפחות עם ילדים. בין תושבי השכונה לא מעט ממשיכים מדור שני, ויש גם מדור שלישי.

השכנים מספרים

מהתגובות ברשת עולה כי השכנים מרוצים מתחושת הקהילתיות הנדירה בעיר, מהניקיון והטיפוח ומהסביבה הירוקה, פחות מרוצים מהתחבורה הציבורית וממוקדי הקניות והבילוי בשכונה

חינוך

בשכונה בית ספר יסודי ("מגן"), גן ילדים ('צ"ב'), וגן קפגו פלפלון. בשכונה גם בית הספר ונצואלה-קלישר לילדים בעלי ליקויים התפתחותיים ושבט הצופים הגדול בארץ "הנשיא" הצמוד לבית ונצואלה ונמצא על התפר שבין מעוז אביב ותל ברוך

על פי דירוג מדלן, הבודק תוצאות ציונים, אלימות ושביעות רצון מורים ותלמידים השכונה זוכה למדד מושלם של 100.

תחבורה

כמו בכל תל אביב בעיות פקקים בשעות העומס וחניה. בתחבורה ציבורית חצי שעה עד מרכז העיר

אפשרויות תעסוקה

ברחבי העיר. קרבה לקריית עתידים, המשמשת היום מתחם הייטק.

מבני ציבור

מרכז מסחרי ובו סופרמרקט, סניף דואר, בית-קפה וחנויות נוספות.

גנים ופארקים

שכונה ירוקה ובה המון מדשאות בין הבתים וגינות השואפות לתת לשכונה מראה של קיבוץ

בנייה

הרבה בנייה בשכונה והרחבה. בעיקר מסוג חיזוק ותוספת

אתר השכונה

איך תוכנית הרבעים פגעה בעסקאות יד שנייה בתל אביב

מרכז תל אביב – הוגדלו זכויות הבנייה