רכב ותחבורה    

מערכת בטיחות ברכב – כדאי, וגם משרד התחבורה תומך ב-1.5 אלף שקל

מערכות בטיחות ברכב הן כמובן מערכות חשובות. מדובר, בין היתר, על מערכות התרעה מצילות חיים (מערכות שמאותות ומתריעות לנהג על איומים). מהסיבה הזו בלבד הרי שמדובר על מערכות כמובן חשובות, רק שהבעיה שמדובר במערכות יקרות. אז מה עושים, משרד התחבורה מממן בעקיפין חלק משמעותי מהעלות. משרד התחבורה האיץ בשנים האחרונות את התכנית המעודדת התקנת מערכת התרעה מצילת חיים ברכב. 

על פי הוראה של המשרד, התקנה של מערכת כזו מקנה הנחה באגרת הרישוי לרכב בשווי מצרפי של עד 1,500 שקל. כן, כל מי שמתקין מערכת התרעה ברכבו יזכה לשלם פחות על אגרת הרישוי.

ההנחה תתפרס על פני שלוש שנים כאשר בכל אחת מהשנתיים הראשונות, יקבלו בעלי הרכבים שהתקינו מערכת כזו, הנחה של 700 שקלים בתשלום אגרת הרישוי, ובשנה השלישית הם יזכו להנחה של 100 שקל. סה"כ 1,500 שקל.

מעבר לכך, המערכת הזו צפויה להקטין למתקינים את הוצאות הביטוח השוטפות. התקנת מערכת בטיחות מזכה את בעלי הרכב  בהנחה של עשרות עד מאות שקלים בחודש בביטוח החובה. אחרי הכל, המערכת הזו מצמצמת את הסיכונים בתאונה ומכאן שהביטוח בהתאמה אמור להיות זול יותר. בפןעל ככל שהביטוח היה יקר יותר כך ההנחה בסכום אבסולוטי גבוהה יותר.

כמו כן, במידה והרכב  לא היה מעורב בתאונת דרכים במשך מספר שנים, ייתכן שמגיעה לבעלי הרכב, הנחה של עשרות אחוזים גם בביטוח המקיף.

ההטבות וההנחות האלו הופכות את המערכת הזו לפחות יקרה, ודי מסובסדת. ומעבר לכסף – מדובר בערכת מצילה חיים.

המערכות המוצעות בארץ הן של  מובילאיי, איוואקס ומובון. המחירים שלהן בירידה, אם כי עדיין מדובר על 2-3 אלף שקל. הסכום הזה אמור לחזור אליכם (דרך הנחה באגרות ובביטוח) תוך 3 שנים בערך.