חדשות    

מצב חירום: נתניהו הודיע כי "יוטלו עוד הגבלות"

מעודכן ל-07/2020

ראש הממשלה אמר בישיבה השבועית כי "נידרש לצעדים נוספים מעבר למה שהחליט קבינט הקורונה". בין היתר דרש לקצר את תהליכי החקיקה על מנת  "לקבל החלטות בהיקף אחר ובעוצמה אחרת" ביממה האחרונה אובחנו 803 חולי קורונה ומספר החולים הפעילים עלה ל-11,189

האם מדינת ישראל בדרך לסגר נוסף? ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה הבוקר: "נידרש לצעדים מעבר למה שהחליט קבינט הקורונה בשבוע שעבר". נתניהו ציין כי "אנחנו בעיצומה של מתקפת קורונה מחודשת, התפרצות חזקה מאוד. ארגון הבריאות העולמי ציין את המזרח התיכון כמוקד וזה לא פוסח על ישראל. זה כאן ואנחנו רואים כפי שהתרעתי שההתפרצות תלווה בעלייה במספר החולים הקשים שתאתגר את משרד הבריאות".

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 803 בני אדם אובחנו כחולי קורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל- 29,366. אתמול התקבלו תוצאות עבור 16,342 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 5.2%.

מספר החולים הפעילים הוא 11,189. בבתי החולים מאושפזים 335 חולים, מהם 29 מונשמים ו-86 חולים קשה. נכון להיום מתו 330 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

ראש הממשלה התייחס לזינוק במספר הנדבקים בקורונה בימים האחרונים והבטיח: "בימים הקרובים נציג תכנית כלכלית מיוחדת להתמודד עם האתגר הכלכלי של הקורונה – זו משימת על מבחינתי ומבחינת הממשלה".

בנוגע לצורך בחקיקת הכנסת לתקנות להגבלה אזרחית ולאיכוני שב"כ, אמר נתניהו: "אנחנו במצב חירום, אנחנו לא יכולים להתעכב עם חקיקה בכנסת כאילו אנחנו בימים כתיקונם. על כן אנחנו רוצים לקדם קבלת החלטות בהיקף אחר ובעוצמה אחרת, על מנת לבלום את התפשטות הקורונה, אחרת לא יהיו לנו לא בריאות ולא כלכלה וייגבו חיי אזרחים רבים. ביממה הקרובה אנחנו נידרש לישיבת ממשלה נוספת לצעדים מעשיים וחקיקה".

ארדן יתמנה לשגריר באו"ם ובארה"ב

הממשלה אישרה בישיבה את מינויו של השר גלעד ארדן לתפקיד שגריר ישראל באו"ם ובארצות הברית ובמקביל את מינויו של ח"כ אופיר אקוניס לתפקיד השר לשיתוף פעולה אזורי, במקום ארדן אשר התפטרותו מהממשלה ומהכנסת תיכנס לתוקף מיידית. ארדן מונה לתקופה של שלוש שנים כשגריר באו"ם. ניתן יהיה להאריך את כהונתו בעוד שנה, לפי המלצת שר החוץ. הממשלה גם תמנה את ארדן לתפקיד השגריר בוושינגטון החל מה-22 בינואר 2021 עד ל-30 בנובמבר 2021.

נתניהו אמר לארדן בישיבה: "הזירה של האו"ם והזירה של ארצות הברית הן חשובות ואנחנו שולחים אותך לשם עם ציפייה גדולה ועם ידיעה שתעשה את העבודה". ארדן עצמו אמר: "הרגע הזה הוא רגע מאוד מרגש עבורי. אני נפרד מכם היום אבל באופן זמני. זכיתי לשרת כשר בממשלות ישראל ב-11 השנים האחרונות".

בנוסף הממשלה אישרה את הארכת כהונתו של רון דרמר כשגריר בוושינגטון עד ה-21 בינואר 2021 – יום לאחר השבעתו של נשיא ארצות הברית. כהונתו של דרמר החלה ב-1 באוקטובר 2013 ומאז הוארכה מספר פעמים. ההארכה האחרונה הייתה עד ה-10 ביולי 2020.

גם המחאות עוברות לדיגיטל – המחאות נגד נתניהו ונגד רצח הנשים

זכויות עובדים בימי קורונה – בידוד ועוד