חדשות    

גם המחאות עוברות לדיגיטל – המחאות נגד נתניהו ונגד רצח הנשים

שכר מינימום - הפגנה

על פי ההנחיות החדשות הותרו הפגנות, עם זאת רבים מעדיפים להימנע מהסיכון ולהילחם במרחב הווירטואלי. יותר מחצי מיליון גולשים צפו אתמול בנאומים בהפגנה הווירטואלית הגדולה בישראל שהתקיימה בשידור חי בפייסבוק. את האירוע, שהתקיים בצל התפשטות נגיף הקורונה בישראל, ערכו ארגון "דרכנו", התנועה לאיכות השלטון וארגון הברית הישראלית.

את האירוע הנחתה  לוסי אהריש. המחאה הייתה נגד הנגיסה בדמוקרטיה במסווה תקנות החירום.  אחד הנואמים היה ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין, שאמר  כי "אדם הנאשם בפלילים ובעבירות שיש עמן קלון לא היה יכול להיות לוחם או מפקד בשום זרוע ביטחונית. זה לא עובר את הסף. אין סיכוי שאדם כזה היה יכול לפקד על לוחמים או על לוחמות". עוד נואם היה היועץ המשפטי לשעבר והשופט בדימוס אליקים רובינשטיין,  שאמר: "מערכת המשפט ובית המשפט העליון, היועץ המשפטי למשלה והפרקליטות הם גורמים הכרחיים בדמוקרטיה. הרשות השופטת היא אחת משלוש רשויות השלטון ופגיעה בה היא כרסום בחוסן הדמוקרטיה".

מחאה  דיגיטלית נגד רצח הנשים

עם ההנחיות להישאר בבתים סובלות יותר הנשים הנאלצות להישאר עם בני זוגן האלימים. ארגון גוש שלום מזמן את כולם להפגנה הדיגיטלית נגד האלימות:
"המגפה סגרה את כולנו בבתים כאשר במשפחות רבות חייהן של נשים וצעירות הפכו לגיהנום בלתי נסבל, תחת לחצים נפשיים וכלכליים. בנסיבות החיים הקשים שאיתן העולם מתמודד כיום נושאות הנשים נטל כבד במיוחד והן משלמות מחיר גבוה שגוזל את חייהן של רבות.
"לכן החלטנו אנחנו, אקטיביסטיות פמיניסטיות מרחבי הארץ, להמשיך את המאבק נגד כל סוגי האלימות והדיכוי, המסע שלנו לחופש ולחיים ממשיך מהעבודה, מהרחובות וגם מהבית.
"מצב החירום לא ימנע מאיתנו להפגין, למחות להתקומם נגד השוביניז , הפשע וכאוס הנשק, במיוחד נוכח ההסתה המתמידה נגד עבודתנו ופעילות שלנו בארגוני הנשים, אנו עדיין נאחזות בחיים כי מגיע לנו לחיות.

"נשים גברים, צעירים וצעירות, בעלי תפקידים, פעילים, אקטיביסטים ומשכילים, אמנים, אנשי תקשורת להצטרף ולהשתתף בהפגנה הדיגיטלית שלנו. אשר תתקיים ביום ראשון, 22.3, בשעה חמש בערב".

ההפגנה תשודר בלייב בפייסבוק. המפגינים התבקשו גם לשנות את תמונת הקאבר והפרופיל וכן לשתף את האירוע.

לא רק הפגנות: בורסת הונג קונג רוצה לרכוש את בורסת לונדון

ההנחיות מחמירות: רק יציאות חיוניות יותרו, האכיפה תוגבר

הונג קונג: 1,280 דולר אמריקאי לכל תושב