חדשות    

ההנחיות מחמירות: רק יציאות חיוניות יותרו, האכיפה תוגבר

היום נכנסו לתוקפן ההגבלות שעליהן הוכרז ביום חמיש, ובהן נכללים כמה שינויים מהמסמך שפורסם השבוע החולף. השינויים העיקרייםן צומצם ההיתר לקיום פעילות ספורטיבית והשווקים העירוניים נוספו לרשימת בתי העסק שחייבים להיסגר, לא כולל שווקים סיטונאיים.

טהסיבה היא שבסוף השבוע מאות אזרחים במרכז הארץ יצאו לטייל ברחובות, וכן לבלות בחופי הים ובפארקים העירוניים -למרות ההנחיות. בתקשורת נמסר שהאכיפה תוגבר..

ההנחיות, שתוקפן נקבע לשבוע, נועדו לצמצם מגעים של האוכלוסייה ככל הניתן כדי למנוע את התפשטות הנגיף. הן קובעות כי על הציבור לנהוג לפי הכללים הבאים: היציאה מן הבית תתאפשר רק במקרים מסוימים, כך שניתן לצאת אל מקום העבודה ובחזרה ממנו, לצאת לקנות מזון, תרופות ומוצרים בסיסיים או חיוניים אחרים.

כמו כן, ניתן לצאת לקבלת שירות רפואי, תרומות דם, הפגנות בהתאם לכללי או הליך משפטי. במסגרת השינויים שנערכו מהמסמך הקודם, מותרת יציאה לפעילות ספורטיבית של עד שני אנשים, ככל הניתן קבועים, או של שני אנשים המתגוררים יחדיו. בכך, שונתה ההנחיה שנקבעה במסמך הקודם, שלפיה הותרה פעילות של עד חמישה אנשים. היציאה תתאפשר גם לזמן קצר לסביבה הקרובה של מקום המגורים.

בנוסף לכך, תתאפשר יציאה ממקום מגורים, של יחיד או של אנשים שגרים באותו מקום, לזמן קצר ובקרבת מקום המגורים. ניתן לצאת לטקס דתי, כולל חתונות או הלוויות ויציאה לתפילה של עד עשרה אנשים, תוך שמירה על מרחק של שני מטרים, וכן יציאה לצורך סיוע לאדם אחר שיש לו בעיה רפואית או קושי אחר הדורש תמיכה.

עוד נקבע כי כל השווקים ומרכזי המסחר, הבילוי והפנאי – סגורים. זאת, למעט מקום למכירת מזון, בית מרקחת, או חנות שעיקר עיסוקה מכירת מוצרי היגיינה המצוי בקניון או במתחם. חנות שלא תעמוד בהוראות משרד הבריאות – תיסגר באמצעות צו.

בנוסף לשווקים העירוניים שנוספו לצו, האיסור יחול גם על דיסקוטק, בר, פאב, אולם אירועים, מכון כושר, בריכת שחייה, פארק מים, גן חיות, ספארי, פינת חי, בית מרחץ, בית קולנוע, תיאטרון, ספרייה, מוזיאון ומוסד תרבות אחר. האיסור חל גם על פארק שעשועים, לונה פארק, עסק לטיפול לא רפואי בגוף האדם, מקום לעריכת מופעים וירידים, כלי שיט ציבורי, רכבל, שמורת טבע, גן לאומי ואתרי מורשת. בעלי עסקים שיפעילו את העסק או המתחם שלא כחוק צפויים לעמוד בפני מאסר של שישה חודשים, או קנס. עקב התמונות שבהן נראו ישראלים מבלים בפארקים ובים הוגברו ההנחיות.

בעיריות תל אביב ורמת גן, שבהן תועדו התקהלויות רבות בשטחים הציבוריים, ביקשו בתקיפות מהתושבים שלא להפר את ההנחיות.
מניין החולים בנגיף הקורונה בישראל עלה ל-945 בני אדם, מהם 20 במצב קשה.

המשרות המבוקשות בזמן משבר הקורונה והחברות שמגייסות

אושר תחליף גנרי לתרופה לקורונה

הקלות חניה בתל אביב ובערים אחרות בעקבות משבר הקורונה