חדשות    

הונג קונג: 1,280 דולר אמריקאי לכל תושב

הונג קונג; צילום: pixabay

בורסת הונג קונג ידעה שנים טובות יותר, אלא שהמשך ההפגנות והתפרצות הקורונה הפכו את זה לאחת השנים הגרועות בתולדות הבורסה האסייתית. כדי לצאת מהמשבר החליטה הממשלה לחלק מזומנים לאזרחים ולעודד את הצריכה.

מהמרכז הפיננסי האסיאתי נמסר היום (ד') כי  חבילת תמריצים בסך 120 מיליארד דולר מקומי (15.4 מיליארד דולר) -קשורה  בהענקת עשרת אלפים דולרים מקומיים (כ-1280 דולר) לכל תושבי הקבע בעיר מעל גיל 18. כשבעה מיליון אנשים ייהנו מהטבה זו.

גם העיר צפויה לרשום את הגירעון התקציבי הראשון שלה זה 15 שנה בעבקות המיתון, והמצב צפוי להחמיר.  הונג קונג סבלה מההפגנות ההמוניות נגד התערבותה של בייג'ינג בענייני העיר, ממלחמת הסחר המתמשכת בין סין לארצות הברית ואת ההאטה הכללית בכלכלה העולמית.

אירועים אלה דחפו את הונג קונג למיתון, עם התכווצות של 1.2% בכלכלה בשנה שעברה, וסימנו את הירידה השנתית הראשונה שלה מאז המשבר הפיננסי העולמי.

ועכשיו נוסף הקורונה שפגע מאוד בפעילות הכלכלית ובסנטימנט בהונג קונג.. חלק מהכסף המיועד לחבילת ההקלה יגיע מקופה מיוחדת שהוקמה לאור התנאים הכלכליים שנוצרו כתוצאה ממגפת נגיף הקורונה החדש. בנוסף לכסף שתחלק הממשלה, היא גם תפחית בתשלומי מס הכנסה עבור חלק מהתושבים. כך יושפעו  קרוב לשני מיליון משלמי מיסים. בנוסף מתכננות הרשויות להעניק לדיירי הדיור הציבורי בעלי הכנסה נמוכה חודש שכר דירה חינם, וכן להעניק קצבה חד פעמית ל-200 אלף משקי בית מעוטי יכולת.

התאוששות באסיה על רקע הבחירות בהונג קונג

תוצאות המחאות בהונג קונג: מיתון ראשון זה עשר שנים

הונג קונג צונחת עקב המשבר עם סין