התאוששות באסיה על רקע הבחירות בהונג קונג
חדשות    

התאוששות באסיה על רקע הבחירות בהונג קונג

הונג קונג; צילום: pixabay

על רקע ניצחון המסתמן לפרו דמוקרטים בבחירות המקומיות בהונג קונג מדד הנג סנג מתחזק בכ-2%. הבחירות בהונג קונג זכו לשיא באחוזי הצבעה, כך לפי דיווח של רויטרס.

הונג קונג ספגה לאחרונה מהלומות אלימות עקב ניסיוניות הממשל הסיני להתערב בחבל הארץ האוטונומי, מה שהכה את הבורסה קשות. גם ביפן ובקוריאה נרשמו עליות.

עם זאת מה שעדיין מעיב על אסיה הוא הסכמי הסחר בין סין לארצות הברית. פוחתים  הסיכויים לניסוח קרוב של הסכם סחר "שלב 2", לפי גורמים המקורבים לנושא. וושינגטון ובייג'ינג עדיין צריכות להגיע לחתימת הסכם "שלב 1" לפני 15 בדצמבר.  אם לא, שסביר ששוב נראה התרחקות משקיעים

תומכי הדמוקרטיה בהונג קונג, המתנגדים לשליטה הסינית בעיר, זכו בלמעלה מ-30% מהמושבים בפרלמנט המקומי.מועמדי תנועת המחאה זכו ל-159 מושבים מתוך 452 המושבים שהיו מועמדים לבחירה. המפלגה המזוהה עם השלטון הסיני בבייג'ין ספגה מפלה משמעותית: עד כה, כמאה מ-182 מהמועמדים מטעמה הובסו. לפי נתוני מועצת העיר, כ-71% מבעלי זכות ההצבעה בהונג קונג הצביעו בבחירות שנערכו היום, קפיצה מטאורית ביחס לאחוזי ההצבעה בבחירות המקומיות לפני ארבע שנים, שעמדו על 47%.

מבין המועמדים הנחשבים לתומכים מובהקים של ההנהגה והממסד הפרו סיני, רק 52 הצליחו להיבחר. לצד הסמכויות השונות שניתנות למועצות המקומיות לפי החוק בהונג קונג, חשיבותן לאורך השנים נוגעת גם להשפעה הפוליטית הרבה שלהן, כפלטפורמה של פעילות מול השלטון המרכזי בהונג קונג.

תוצאות המחאות בהונג קונג: מיתון ראשון זה עשר שנים

הונג קונג צונחת עקב המשבר עם סין

דלתא תרכוש חברת חזיות הונג קונגית ביותר מ-105 מיליון דולר