בארצות הברית Airbnb נדרשת לספק מידע על משכירים
חדשות    

בארצות הברית Airbnb נדרשת לספק מידע על משכירים

מחוקקים אמריקאים ביקשו מ-Airbnb לספק מידע על מארחים הרשומים באתר כמשכירים לטווח קצר, שלא עומדים בחוקים המקומיים. הניו יורק טיימס מדווח כי 6 חברי קונגרס שלחו מכתב למנכ"ל החברה ובו דוגמה למפעיל אחד, הפועל  לכאורה לפי מדיניות החברה, שהצליח לצבור רווח של כ-21 מיליון דולר בשלוש שנים. עוד עולה מהמכתב שמשכירים ניצלו את מדיניות הביטולים של החברה ופגעו בלקוחות תוך הצגת רישומים מטעים.

"אנחנו מאוד מעריכים את העובדה שאתם מציינים לעיתים קרובות של-Airbnb מדיניות של 'אפס סובלנות' בהקשר של זוג כזה של התנהגויות, אבל כעת ברור, שכשלתם לאמת את זהותם של מארחים הפועלים בניגוד לתקנון ולמנוע מהם להמשיך להשכיר דירות דרך הפלטפורמה שלכם תחת זהות כוזבת, אחרי שכניסתם לאתר נאסרה". כך במכתב.

עוד ביקשו חברי הקונגרס להיפגש עם מנכ"ל החברה  כדי לשאול שאלות על בדיקת המהימנות של המארחים ותמונות הדירות. עם זאת, ב-Airbnb -לפי שעה זו  לא מסרו תגובה..

לאחרונה החמירה החברה את התקנים שלה לגבי אימות המשתמשים לאחר מקרה ירי קטלני בקליפורניה. גם בישראל היו מקרים חמורים שבהם דווקא הדיירים הטרידו את השכנים

בכמה ציוצים בטוויטר החודש, אמר מנכ"ל AirBnb, בראיין צ'סקי, שהחברה תנקוט צעדים כדי "להילחם במסיבות ללא אישור ולמנוע מהתנהגויות לא ראויות של אורחים ומארחים".

AirBnb תיצור צוות תגובה מהירה ל"בתי מסיבות", ותרחיב את הסקירה הידנית של הזמנות בסיכון גבוה, צייץ צ'סקי. לדבריו החברה תנקוט גם פעולה נגד מי שיפר את המדיניות שלה, כולל הרחקה מהשירות.

החברה מסן פרנסיסקו מתעתדת לצאת להנפקה ראשונה בבורסה בשנה הבאה ומנסה לפתור בעיות רגולטוריות עם כמה ערים ברחבי ארה"ב.

משרד הפנים לא אישר לתל אביב ארנונה מוגדלת על Airbnb

עיריית תל אביב לא נלחמת בדירות Airbnb – למרות יכולתה לפעול נגד דירות שלא קיבלו היתר חורג