חדשות    

משרד הפנים לא אישר לתל אביב ארנונה מוגדלת על Airbnb

עיריית תל אביב רצתה להעלות את הארנונה על דירות airbnb ל-121 שקל למ"ר, אלא שמשרד הפנים דחה את הבקשה בטענה שלא ברור ממנה מה מוגדר דירת נופש וכן שהסכום גבוה לדירות מגורים

כחלק ממלחמתה  בדירות airbnb בסביבות מגורים  המפריעות לתושבים ומעלות את שכר הדירה, דרשה עיריית תל אביב, שיאנית דירות האירוח לטווח קצר, להעלות את הארנונה לסכום המרבי.

אלא שמשרד הפנים דחה את צו הארנונה לשנת 2019 של עיריית תל אביב, אשר כלל ייקור של הארנונה הנגבית מדירות המשמשות באופן קבוע לאירוח באמצעות אתר Airbnb.

העירייה ביקשה שתעריף הארנונה הממוצע למגורים בעירייה יהיה 52.20 שקל למ"ר לשנה, תעריף מאוד נמוך ביחס לערים אחרות, ובעיקר השכנות רמת גן וגבעתיים. ובתוך פרק "בניינים המשמשים למגורים הוסיפה העירייה סיווג חדש – "דירות נופש", כללה נכסים המשמשים באופן קבוע להשכרה ארוכת טווח. לסיווג זה נקבע תעריף שונה של 120.9 שקל למ"ר לשנה – יותר מפי שניים מהתעריף למגורים. למרות שמדובר בצעד מינורי המגדיל באלף שקלים הוצאות לעומת עשרות אלפי שקלים בחודש הכנסות, משרד הפנים לא אישר את ההעלאה. במכתב ששלח בספטמבר משרד הפנים לעירייה הסביר כי "הבקשה נדחתה משום שההגדרה המבוקשת אינה ברורה, שכן לא ברור מהם התנאים להחלת סיווג זה  על נכס". עוד נכתב כי "משמעות הבקשה היא העלאה ניכרת החורגת ממגבלת הקווים המנחים של התעריפים הקיימים למגורים".

במחקר שנעשה בתחילת השנה אחת המסקנות המרכזיות של החוקרים היתה כי Airbnb מבינה שלנוכח שלל הטענות נגדה מצד בתי המלון והתושבים המקומיים הסדרת הענף עשויה דווקא לשרת אותה. כמו כן הפעלת רגולציה נמצאה יעילה אם היא נעשית בשיתוף Airbnb

מעיריית תל אביב לא התקבלה תגובה בנושא.

מס ארנונה על דירות Airbnb: על מי הוא יחול וכמה זה יעלה?