חדשות    

מקדונלד'ס סוגרת את הסניפים בארץ – גם משלוחים

מקדונלד'ס הודיעה שתסגור את כל הסניפים בישראל והפסיקה את שירות המשלוחים. כך הודיעה הבוקר (ב')  ללקוחות. הרשת תפעיל רק חמש מסעדות במתכונת חירום, שיספקו אוכל חינם לבתי חולים, צוותי מד"א וכוחות הביטחון.

מאז תחילת המשבר נסגרו סניפי מקדונלד'ס כמו גם יתר המסעדות ובתי הקפה, בהוראת ממשלה, והורשו להפעיל שירות משלוחים. מקדונלד'ס הפעילה עד היום משלוחים עד פתח הבית בסכום מינימום של 85 שקל כולל דמי משלוח. כעת כאמור שינתה הרשת את הנהלים והחליטה לסגור גם את שירות המשלוחים ולספק מזון לכוחות הביטחון ולבתי חולים.

ענף המסעדנות בכללו נכנס למשבר מאז בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בשל סגירת כל מקומות הבילוי.  הממשלה הצהירה  שתסייע לעצמאים במענק של 6000 שקל בתנאים מסוימים, מה שהתברר כפחות מאחוז מהתוצר. לכן המסעדנים מחו נגד משרד האוצר והודיעו כי לא ישלמו מסים לאור סגירת המסעדות והפדיונות האפסיים.

מקדונלד'ס ישראל, המוחזקת בידי עמרי פדן, מחזיקה ב-82.5% משוק רשתות המזון המהיר של המבורגרים בישראל – ומפעילה 186 סניפים. על פי נתונים שחשפה הרשת (במסגרת עתירה), מחזור המכירות שלה ב-2019 צפוי להסתכם בכ-920 מיליון שקל.

מקדונלד'ס מחזיקה ב-100% מהסניפים ב-117 שווקים מקומיים (שוק מקומי מוגדר כאזור מסוים ברדיוס מסוים), המהווים 62% מסניפיה; ב-164 שווקים מקומיים נוספים היא מחזיקה ביותר ממחצית מהסניפים; ו-122 סניפים של מקדונלד'ס הם סניפים בלעדיים במרכזים מסחריים. בנוסף, שמונה מהסניפים של מקדונלד'ס נמצאים במתחמים סגורים (לא כולל הסניפים החדשים בנתב"ג) ונהנים מבלעדיות מוחלטת.

מקדונלדס בתוצאות טובות ברבעון השלישי – המניה זינקה ב-5%