אישים בפיננסים    חדשות    

מריוס נכט – מאבטחת מידע לגוף האדם

מריוס נכט. צילום: תמר מצפי

מריוס נכט (1962) הוא איש עסקים ישראלי, אחד מעשירי  ישראל וממייסדי צ'ק פוינט. נכט נולד ברומניה ועלה לארץ בגיל שלוש. את התואר הראשון שלו עשה באוניברסיטה העברית במתמטיקה ובפיזיקה. את התואר השני עשה בהנדסת חשמל באוניברסיטת תל אביב. בדירוג פורבס הוא במקום ה-11 בעשירי ישראל.

אחת העבודות הראשונות שלו הייתה  מנהל פיתוח תוכה באורבוטק, שאז נקראה אופטרוטק, שם הקים את המחלקה הממוחשבת. ב-1993 הקים עם גיל שוויד ושלמה קרמר את חברת האבטחה צ'ק פוינט, שפיתחה את כלי האבטחה הידוע חומת אש. במשך השנים שימש בתפקידים רבים בדירקטוריון החברה וכיום  משמש יו"ר הדירקטוריון. נכט נותר עם מעט מניות בחברה.

ב-2019 אישר בנק ישראל את המהלך שהחל נכט יחד עם המשקיע  אמנון שעשוע את הקמת בנק דיגיטלי ראשון וחדש בישראל, לארח עשורים שבהם לא נפתח בנק חדש. עוד נודע ב-2019 כי נכט פועל להכנסת משרדי ה-FDA – הרשות הרוגלטורית למזון ולתרופות האמריקאית – לישראל.

נכט הפך למשקיע גדול בחברות ביומד, ובהן ביונדווקס, Adiect bio באמצעות קרן ההשקעות במדעי החיים aMoon. נכט משקיע בעוד חברות הייטק רבות נוספות.

ציטוטים

"זה שילוב של הרבה מאוד דברים. אילו רציתי לעשות רק כסף ואקזיט, לא הייתי הולך לתחום הבריאות. ההשקעות בו יותר מסוכנות וארוכות טווח, ויש תחומים יותר בטוחים ומיידיים. כך שהמטרה שלי איננה פיננסית גרידא. אני רוצה לעשות גם משהו משמעותי, שעושה טוב" (כלכליסט, 2017)

"חצי חיים לא היה לי הרבה כסף, ואני יודע איך זה עם ובלי. בעיני ענת (גרושתו) ובעיניי, כסף תמיד היה דבר שנחמד שיש, אבל הוא גם יאמלל את חיי האנשים שנלחמים עליו. כסף לא פותר לנו את הבעיות האמיתיות בחיים, כסף לא משיג אהבה אמיתית, כסף לא מגדל ילדים יותר בריאים בנפשם וכסף לא מייצר משפחות הרמוניות. כסף עושה שיהיה נוח, אבל אפשר גם אחרת. בלי מלחמות על כל דבר שהוא, כסף ילדים וכו'. התא המשפחתי השונה הזה יביא המון שלווה לכולם".

מריוס נכט יקים שני דופלקסים מול הירקון

פעם בארבעים שנה: בנק חדש, הבנק הדיגיטלי בראשות מריוס נכט