מיסים    

משקיעים בנדל"ן באנגליה? ייתכן שבקרוב יעלה המס

pixabay

לידיעת טדי שגיא: ישראלים שבבעלותם נכס באנגליה ישלמו יותר ותר מאזרח בריטי – כך לפי הצהרות המפלגה השמרנית ובתנאי שתנצח בבחירות שייערכו בדצמבר.

המפלגה השמרנית הצהירה כי היא מתכוונת להחיל תוספת תשלום של 3% לאזרח שאינו בריטי כדי למתן את שוק הנדל"ן בממלכה. עם זאת, נכון לעכשיו העלאת המס מתוכננת רק לאנגליה ולא בכל ממלכת בריטניה. כיום המס מיושם כבר על רכישות של בית שני ורכישות בתים למטרות השכרה.

לפי המפלגה, כעשירית מהבתים באנגליה אינם של התושבים וכך תושבי חוץ מגבילים את ההיצע ומעליםאת המחירים. "דבר זה מוסיף משמעותית לביקוש על פני היצע מוגבל, מנפח את מחירי הבתים ומקשה על אזרחים בריטים לדמיין עצמם כבעלי דירות", נכתב בהודעת המפלגה.

סיכוי  רב שהמס יחול משום שהמפלגה השמרנית מובילה בבחירות. המפלגה מקווה  שהמיסוי יאפשר ליותר אנגלים לרכוש דירה. עוד רוצים במפלגה לעודד קבלנים לבנות בתים פרטיים באמצעות הקמת ארגון הלוואות עם תעריפים קבועים לטווח רחוק שידרוש פיקדון של 5% בלבד לבניית בית ראשון, והנחה של 30% לרוכשי בתים חדשים באזור מגוריהם.

הלייבור, מפלגת האופוזיציה המרכזית, נוטה לכיוון שונה. במפלגה מעוניינים לבנות 150 אלף בתים חדשים כל שנה, מתוכם 100 אלף יוקצו לדיור ציבורי והשאר יוצעו למכירה במחיר "סביר". המפלגה הליברל-דמוקרטית, שלה כמעט אין סיכוי להגיע לשלטון, מסרה שתוכניתה היא לבנות 300 אלף בתים חדשים בשנה בכל רחבי המדינה.