חדשות    

משרד האנרגיה יעניק כ-7 מיליון שקלים למימון פרויקטים לחיסכון בחשמל

שטייניץ – תמונה: ויקיפדיה

מעודכן ל-08/2020

התמריצים יוענקו לרשויות מקומיות, מפעלים ומבני מסחר בדרום הארץ, לצורך תמיכה בפרויקטים להתייעלות באנרגיה: שדרוג מערכות תאורה, החלפת יחידות קירור מרכזיות והחלפת מזגנים מפוצלים במערכות חדשות ויעילות

בשורה לצרכני אנרגיה משמעותיים בדרום הארץ: הממשלה מקצה מיליוני שקלים למימון פרויקטים שחוסכים בחשמל. המענקים בסכום כולל של 7 מיליון שקלים מיועדים לרשויות מקומיות, מפעלים ומבני מסחר בדרום הארץ, על מנת לייעל את השימוש באנרגיה ולהביא לחיסכון כספי משמעותי. המענקים נועדו לתמיכה בפרויקטים שחוסכים בחשמל, כגון שדרוג מערכות תאורה, החלפת יחידת קירור מרכזיות ישנות בחדשות ויעילות, החלפת מזגנים מפוצלים במערכות חדשות ויעילות, התקנת מערכות ניהול אנרגיה, מערכות תרמו-סולאריות ומשאבות חום ועוד.

המענקים שיינתנו מיועדים לכיסוי עד 35% מעלות הפרויקט, והם מיועדים לרשויות מקומיות, מפעלי תעשייה ומבני מסחר בדרום הארץ. רשויות המסווגות באשכולות 4-1 במדד הכלכלי-חברתי זכאיות למענק מוגדל של עד 40% מעלות הפרויקט.

גובה המענק לכל פרויקט לא יעלה על מיליון שקל, וכל מגיש רשאי להגיש עד שתי הצעות לפרויקטים.

מכרז זה הוא צעד נוסף לקידום התייעלות באנרגיה במשק הישראלי. משרד האנרגיה פועל זה שנים במגוון דרכים לייעול השימוש באנרגיה בכל תחומי המשק: מתן מענקים והעמדת הלוואות בתנאים אטרקטיביים למגזרים הציבורי-מסחרי-תעשייתי להתייעלות באנרגיה, גיבוש תקנים, תקנות ואכיפה בתחום התייעלות באנרגיה וקידום שימור אנרגיה במבנים.

פעימה זאת של מענקים היא ההקצאה האחרונה במסגרת התוכנית הרב-שנתית לפיתוח הדרום, שמהווה חלק מהחלטת הממשלה מ-2014, שבמסגרתה הוקצו 50 מיליון שקלים להתייעלות באנרגיה ביישובי הדרום.

במקביל, במסגרת ההתמודדות של ישראל עם משבר האקלים, יזם משרד האנרגיה, בשיתוף  המשרד להגנת הסביבה ומשרד הפנים, תוכנית אסטרטגית להיערכות הרשויות המקומיות לשינוי אקלים ואנרגיה מקיימת. במסגרת התוכנית יושק מדריך לתוכניות פעולה לגיבוש חוסן אקלימי ואנרגיה מקיימת לרשויות המקומיות.

בנוסף לכך, המדריך יציע כלים למימוש תוכניות הפעולה, כדי שעד 2030 יפחיתו הרשויות את הפליטות ויגיעו ל-30% ייצור אנרגיה מתחדשת, בהתאם לחזון משרד האנרגיה. מימוש תוכניות הפעולה יפחית את החום בעיר, יצמצם את הסיכונים לשיטפונות החורף וישפר את הצל העירוני והמרחב המקיים.

שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ: "מסלול זה של מתן תמריצים, יחד עם קרן התמיכות של המשרד ומפעל הפיס להקמת PV על מבני ציבור, יובילו להפחתת פליטת גזי חממה באופן משמעותי ויסייעו לעמוד ביעד הלאומי של צמצום צריכת החשמל, ולהגיע ליעד של 30% ייצור אנרגיה מתחדשת ב-2030".

אנרגיה צעירה: חברת החשמל ציינה את סיום שנת הפעילות החינוכית