חדשות    

אנרגיה צעירה: חברת החשמל ציינה את סיום שנת הפעילות החינוכית

מעודכן ל-06/2020

 

האירוע לציון סיום השנה בתוכנית "עיר חכמה מתחדשת ואנרגטית", שמתקיימת בשיתוף משרד החינוך בעשרות חטיבות ביניים ברחבי הארץ – נערך הפעם ב"זום"

חברת החשמל ערכה ביום חמישי האחרון (18.6.20) אירוע לסיכום שנתי של התוכנית החינוכית "עיר חכמה מתחדשת ואנרגטית", אשר מיושמת בחטיבות ביניים ברחבי הארץ ועוסקת בנושא התייעלות אנרגטית ושימוש מושכל בחשמל כדרך חיים, בהיבטים של קיימות ואיכות הסביבה, חדשנות ומנהיגות. אירוע הסיום נערך בזום ולא במפגש ישיר כפי שהיה בשנים קודמות, על מנת לציית להוראות משרד הבריאות הנוגעות לקיום השגרה בצל נגיף הקורונה ולהימנע מהתקהלות.

במסגרת מדיניותה לשמירה על איכות הסביבה ולהתייעלות אנרגטית, חברת החשמל פועלת ומקדמת תוכניות ופרויקטים חינוכיים, שמטרתם הגברת המודעות לשינוי התנהגותי בנושא צריכת החשמל.

מדובר ב-80 תוכניות שנתיות המתקיימות בחטיבות הביניים ברחבי הארץ ובכל המגזרים. תוכניות חינוכיות אלו הן ייחודיות וחדשניות, ומובילה אותן חטיבת שיווק ורגולציה בחברת החשמל. התוכנית החינוכית נועדה לקדם התנהגות אזרחית אחראית בנושא שימוש מושכל וחסכוני בחשמל כדרך חיים. בתוכנית משולבים תכנים, שיטות ודרכים המזמנים למשתתפיה אתגר כמובילים בחברה וכשגרירי החברה  בבניית העתיד של כולנו.

התהליך נעשה באמצעות טכניקות הוראה מגוונות ולמידה משמעותית וחווייתית, תוך שילוב הנושא לתחום ה IOT- האינטרנט של הדברים. משתתפי התוכניות פועלים בקהילה, נפגשים עם בעלי מבנים ציבור ביישוביהם ומציעים מגוון פתרונות להתייעלות אנרגטית.

באירוע שסיכם את שנת הלימודים הנוכחית הוצגה עבודתם השנתית של שתי קבוצות תלמידים שנבחרו בידי מובילי התוכנית. המציגים שנבחרו בידי הגורמים השותפים הם:

– תלמידי עירוני ג', מודיעין מכבים רעות, שהציגו אפליקציה שפיתחו.

– תלמידי חטיבת הביניים אלבוכארי, עראבה, שהציגו את תהליך הלמידה בתכנית, את הדגם שבנו ואת הפעילות ההסברתית שקיימו בקהילה.

יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, האלוף (במיל') יפתח רון-טל שהשתתף באירוע הדגיש את מעורבותה ופעילותה של חברת החשמל בנושא התרומה לקהילה והאחריות הסביבתית: "ברור לנו, כחברה, שהקיימות קודמת לכל. הקיימות היא עתידנו ועתיד ילדינו על פני הכדור הזה, ובשם מטרה זו מניפה חברת החשמל את דגל הקיימות ושמה אותו כנר לרגליה בכל תחומי פעילותה".

בפנייה לתלמידי בתי הספר הוסיף רון-טל ואמר: "אני מברך אתכם על ראייתכם עין בעין עמנו את שיתוף הפעולה ההכרחי והאחראי בשמירה על איכות הסביבה ועל העשייה המשמעותית והמרגשת בתהליך הלמידה שעברתם ובהפצת הבשורה בקהילה הסובבת."

מנכ"ל חברת החשמל, עופר בלוך, שהשתתף אף הוא באירוע הווירטואלי, אמר: "כחברה אשר לעשייתה יש השלכות על הסביבה, חברת החשמל בוחרת לגלות גם אחריות סביבתית, ומדגישה את נושא השימוש המושכל והחסכוני בחשמל. צריכת חשמל נבונה ואחראית היא צו השעה ויתרונותיה כפולים: בהיבט הסביבתי – השפעתה מיידית על איכות האוויר שכולנו נושמים, ובהיבט הכלכלי – חיסכון בהוצאות החשמל. אנו רוצים לראות בכם שותפים שלנו, שתממשו את מה שלמדתם בחיי היומיום שלכם, ותהיו שגרירים בסביבתכם. אני מאמין שזה אפשרי. אתם תעשו זאת ותהפכו לחלוצים מודרניים, בהפצת המסרים והערכים שלמדתם".

עוד השתתפו באירוע: אורן הלמן, סמנכ"ל שיווק ורגולציה בחברה; משה לוי, סגן ראש עיריית מודיעין מכבים רעות ומחזיק תיק החינוך; עומר וכאד, ראש עיריית עראבה; ד"ר עופר רימון, סמנכ"ל תקשוב טכנולוגיה ומערכות מידע, משרד החינוך ודן פרת, מנכ"ל תעשידע.

צילום: יוסי וייס

בשורה טובה לקראת החורף: מחירי החשמל צפויים לרדת ב-4% החל מינואר

הוצאות לשמירה על הסביבה בענפי התעשייה והחשמל הסתכמו בשנת 2017 בכ-3.7 מיליארד שקל