חדשות    

משרד הכלכלה חוזר עם תוכנית יזמות לבני נוער בכל הארץ – "לעוף על יזמות"

תכנית קורסי היזמות לבני נוער של משרד הכלכלה והתעשייה ממשיכה  לפעול במהלך שנת הלימודים ותתקיים  ביותר מ- 60  יישובים בכל רחבי הארץ

 בשל הביקוש הרב תחזור תוכנית היזמים לנוער "לעוף על יזמות", גם בשנת לימודים זו. זו תכנית קורסי היזמות לבני נוער, שהפעיל משרד הכלכלה והתעשייה, ברשויות מקומיות בכל רחבי הארץ במהלך הקיץ האחרון.

לתוכנית  – שתחל בחודש הקרו  ותסתיים בשנת הלימודים הנוכחית, נרשמו כבר עשרות רשויות מקומיות אשר יקיימו אצלן את התכנית המיועדת לתלמידי כיתות ח' עד יב'.

תכנית קורסי היזמות מטעם משרד הכלכלה והתעשייה של מכון יעדים חושפת את התלמידות והתלמידים לחשיבות התעשייה המקומית, מציגה את הדילמות העומדות בפני התעשייה, מקנה כלים ומיומנויות להצלחה כיזמים ואנשי עסקים ומעודדת זיקה לחינוך הטכנולוגי. כל זאת תוך מאמץ לתת מענה לצרכים המקומיים באמצעות יצירת מודל עבודה ותוכני יזמות הרלבנטיים לאותו מקום ובלבד שמשתתפי התכנית יצאו עם מוצר אשר עשוי לתרום לתעשייה הישראלית. כך לפי משרד הכלכלה.

כדי לתת מענה לדרישה לקורסים נוספים, הוחלט להמשיך את הפעילות תוך שיתוף פעולה עם רשויות מקומיות אשר יפעלו בעיקר באמצעות מרכזי חדשנות או מגמות וקבוצות ייחודיות בבתי הספר. הפעלת הקורסים במהלך שנת הלימודים מאפשרת קשר ישיר עם מנהלי מוסדות החינוך ומערכות החינוך הפורמליות והבלתי פורמליות, כך שמתקיימת זיקה בין תוכני הקורס ובין תכניות הלימודים בבתי הספר ומתאפשרת חשיפה לקהלים נוספים מבין תלמידי בתי הספר באמצעות הצגת היוזמות (פיצ'ים) של משתתפי הקורס לחבריהם לשכבת הגיל.

מבין התכנים אשר יילמדו בקורס: ישראל כמדינת הזדמנויות, חשיפה ליעדים של הכלכלה הישראלית, חדשנות ועסקים בישראל, היכרות עם תכונות היזם, הבנת יכולתו של הפרט להשפיע על עתידו האישי ועתיד המדינה, הבנת האפשרות לפיתוח מיומנויות אישיות והכרת חוזקות וחולשות, חשיבה יצירתית ותכנון כבסיס ליוזמה העסקית, בדיקת היתכנות והתנהגות צרכנים.בתוכנית ייחשפו לסיפורי הצלחה וכישלון ביזמות, התנהגות בשוק תחרותי, יכירו את שלב התכנון העסקי לרעיון היזמי וייערכו מפגשים עם יזמים ויזמות, שבהן יכירו בני הנוער תהליכי פיתוח של יוזמות ועסקים חדשים, וכן יתמודדו עם דילמות ואתגרים. כמו כן יוכשרו בני הנוער  בנושא חשיבות השיווק והפרסום לשם הפיכת היוזמה לעסק.

הקורסים יתרחשו במהלך יום הלימודים או בשעות אחר הצהריים.כל קורס כולל שמונה מפגשים בני ארבע שעות אקדמיות כל אחד, סך הכל 32 שעות אקדמיות בכל קורס אשר יועברו במפגשים חד או דו שבועיים. השתתפות בקורס ועמידה במשימות, תזכה את המשתתפים בתעודת גמר מטעם משרד הכלכלה והתעשייה.

לדברי נעמה קאופמן פס, המשנה למנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה: "משרד הכלכלה והתעשייה מקדם אקוסיסטם של יזמות וחדשנות מתוך הבנה שכך מתאפשר פיתוח כלכלי חברתי והמשך מיצובה של ישראל כמעצמה של חדשנות. לשם כך פועל המשרד מול כלל האוכלוסייה  בארץ כולל בנות ובני הנוער, כך שיוכשרו ויקבלו כבר מגיל צעיר כלים מקצועיים למימוש רעיונות, יזמות וחדשנות כמו גם ידעו כיצד להפוך אותם לעסקים אמיתיים אשר יובילו את עולם העסקים, הכלכלה והתעשייה בעתיד. לאור הצלחת הפעלת תכנית קורסי היזמות 'לעוף על יזמות' בשנים האחרונות, אנו רואים חשיבות רבה להמשיך ולקדם את הנושא. יזמים חדשים נולדים כל הזמן והם יכולים להצליח ובגדול עם הכוונה וליווי מתאימים".