חדשות    

משרד התקשורת דורש: 95% כיסוי סלולרי

FREEPIK

שר התקשורת יועז הנדל פועל להרחבת הכיסוי הסלולרי ברחבי ישראל מ-75% כיסויי קליטה בישראל ל-95%. בכוונת המשרד לחייב את חברות התקשורת להרחיב את חובת הכיסוי של רשת דור 4. לצד זאת, המשרד יאפשר לחברות התקשורת 120 אתרים בהן יוכלו להיעזר אחת בשנייה לצרכי כיסוי, זאת בכדי לתמרץ את המפעילים לפרוש באזורים מרוחקים ודלילי אוכלוסין בהם הכיסוי הסלולרי מאתגר ומורכב יותר ליישום.

שר התקשורת, חבר הכנסת יועז הנדל מסר: ״מחברים את ישראל זו לא רק סיסמה של משרד התקשורת אלא חובה מעשית. מצב תשתיות התקשורת בישראל בעשור האחרון דרש טיפול מידי. עכשיו זמן התיקון. תושבי הערבה, הגליל, הנגב והגולן, זכאים לקליטה מצויינת בסלולר, כמו בכל מקום במרכז. ישובי עוטף ישראל הם יעד לאומי ולכן זקוקים לתשתיות מתקדמות וכיסוי סלולרי מלא. אם זה לא היה ברור עד היום אז מדובר בשירות חיוני שתורם לאיכות חיים ולהצלת חיים בכל מקום ובכל זמן. המציאות הנוכחית לא מקובלת ולכן נדרש שינוי מהותי״.

מנכ"לית משרד התקשורת לירן אבישר בן חורין: "תכלית המהלך היא להרחיב את רמת הכיסוי הכוללת של כל רשתות הסלולר, במסגרת זו החברות יחויבו להרחיב את פרישת רשת הדור ה-4 בישובים, נתיבי תחבורה, מנהרות, ובשטחים פתוחים כגון אזורי טיולים, יחד עם מתן אפשרות לפרישה נקודתית בעזרת מפעיל אחר באופן שיתמרץ את החברות לפרישה נרחבת ומהירה״

הגידול בביקושים לפס רחב והתפתחות הרשתות הניידות בישראל, כמו גם שדרוג רשתות הסלולר תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות מעמידות את רשת דור 4 כרשת המרכזית והמשמעותית באספקת שירותי סלולר מתקדמים בישראל ומתקיים אינטרס ציבורי להרחבת פרישתה.

המשרד רואה חשיבות רבה באספקת כיסוי סלולרי לכל תושבי ישראל בכל רחבי המדינה, וסבור כי בעת הזו נכון להפעיל את הסמכות הנתונה למשרד לחייב את חברות הסלולר להרחיב את הכיסוי הסלולרי של רשת דור 4. שלב "אבן דרך ד'" הוא השלב האחרון באבני הדרך שהתווה המשרד לפני מספר שנים לכיסוי סלולרי מדורג של חברות התקשורת, שיביא לעלייה בחובות הכיסוי הסלולרי מ-75% ל-95% מכלל שטח המדינה.

במסגרת הצעדים שהמשרד מבצע לשיפור הכיסוי הסלולרי חשוב לציין את מכרז התדרים אשר הסתיים לאחרונה, וצפוי לשפר את זמינות הכיסוי לפחות ב- 15%, לעומת המצב טרום המכרז.

לצד זאת, שוקל המשרד לאפשר לחברות הסלולר באופן וולונטרי ובמתכונת מצומצמת ונקודתית לספק כיסוי בעזרת מפעיל אחר באזורים הספציפיים הבאים: אזור החרמון, עמק החולה, גולן צפוני, גולן תיכון, גולן דרומי, גליל עליון מזרחי, אזור אילון, אזור יחיעם, גליל תחתון מזרחי, אזור חצור, אזור כרמיאל, אזור שפרעם, הרי נצרת, רמת כוכב, אזור ים המלח, הר הנגב צפוני, הר הנגב דרומי, אזור הבשור ואזור הערבה, כהגדרתם במפת האזורים הטבעיים בפרסומי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

כיסוי נקודתי במתכונת זו יעמוד לצד האפשרויות הקיימות כיום לביצוע שיתוף פאסיבי של אתרים ותרנים בלבד, ולביצוע שיתוף רשתות בהתאם למדיניות השיתוף המאושרת של המשרד, זאת במטרה להרחיב את הכיסוי הכולל של רשתות הסלולר ומבלי לפגוע באיכות השירות המסופקת למנויים.

מהפכה בסלולר: רשת דור 5 החלה לפעול בישראל

מכה לשוק הסלולר: הפסקת הטיסות והתנועה הדלילה צמצמה את רווחי החברות