מדריכי השקעות    

מתי כדאי למכור מניה

pexels

מעודכן ל-4/2021

קניתם מניה, החזקתם בה תקופה ואז היא החלה לרדת. נלחצתם ומכרתם. מסתבר שהרבה פעמים אנחנו מוכרים מניות מסיבות לא נכונות, וחבל.

לרוב באמת מוכרים מניה כי מחירה יורד ושוכחים שהשוק הוא תנודתי, כך שהירידות עשויות להפוך לעליות ולהפך – מניות שמגיעות לשיא ויורדות. השאלה שצריכה להישאל היא לא רק אם המניה ירדה, אלא בכמה קניתם אותה ומה הפוטנציאל שלה. הרבה פעמים ירידת מחירים במניות זו הזדמנות לקנות עוד יחידות מהן.

הסיבה השנייה הנפוצה למכירת מניות היא כשמחירן עולה, אבל גם כאן הרבה שוגים ומוכרים את המניה מהר מדי. המשמעות היא שהמניות נמכרות לפני שהגיעו לערכן האמיתי ואלו יכולות להיות המניות שיזנקו הכי גבוה ויובילו את השוק ואת התיק שלכם.

השקעה נכונה היא מסלול למרחקים ארוכים, כך שגם מצב לא טוב או תנודתי מדי בשוק הוא לא סיבה למכור את המניות.

מומלץ לנסות לזהות את המחיר האמיתי של המניה לפי ביצועי החברה והפוטנציאל העסקי שלה, רק  כאשר מחיר המניה מגיע למחיר האמיתי שקבעתם. מכרו כאשר המניה מגיעה לשווי האמיתי שלה. קחו בחשבון שהמניה יכולה לזנק לשווייה האמיתי במהירות או באיטיות. בכל מקרה, חכו.

זינוקים במניות מתרחשים עקב מיזוגים, השקת מוצר חדש, מכירה של נכס ועוד. אירועים כאלה הרבה פעמים מקפיצים את מחיר המניה מעל שווייה האמיתי, ולכן יש לבצע הערכת שווי מחדש.

אם המחיר מטפס באיטיות ולפי הערכות השווי שלכם המניה שווה יותר, כדאי להמתין. הרבה פעמים זה רק עניין של שיווק והסתגלות למוצר החדש. לעומת זאת, אם רווחי החברה יורדים באופן קבוע, כנראה לא יהיה תיקון וזה הזמן למכור.

בסופו של דבר לא כדאי להיות חמדנים. אם המניה רשמה רווח נאה – תמכרו ואל תחכו לרווחים אדירים ולמחירי בועה.

מניית טוויטר הכתה את תחזית ההכנסות, אבל לא את הרווח – המניה עלתה

כיאזמה הניבה תוצאות טובות בניסוי קליני לטיפול במחלת הענקים, המניה עלתה

המשקיע צ'רלס ברנדס – ירידה תלולה של 60% במניה לא בהכרח סימן אזהרה