תוכן ממומן    

מתכננים לעשות ביטוח? ככה תעשו השוואה כמו שצריך ותחסכו כסף

FREEPIK

הקורונה כנראה לא מתכוונת לעזוב בקרוב (לצערנו), והרבה ממשקי הבית שהכנסותיהם נפגעו כתוצאה מהמשבר הכלכלי שנקלענו אליו עומלים כדי לחסוך כמה שיותר בהוצאות החודשיות. בין אם זה בהוצאות עבור מזון, תקשורת ובין אם מדובר על ביטוח – השוואה טובה תחסוך לכם כסף.

אז איך עושים השוואת ביטוח כמו שצריך? הנה הפרטים:

פעם השוואת ביטוח הייתה עבודה סיזיפית

והייתם צריכים להתקשר באופן עצמאי לכל חברות הביטוח ולבקש הצעה לפוליסה המבוקשת. כיום, המצב השתנה לטובה והאינטרנט מאפשר לבצע השוואה בקלות ובמהירות.

רוב חברות הביטוח התחדשו באתרי אינטרנט חדשים בהם תוכלו להכניס את הפרטים של הביטוח בו אתם מעוניינים; אם מדובר על ביטוח רכב אז את הדגם, השנה וגיל הנהג, אם מדובר על ביטוח דירה אז את שווי הדירה שאתם רוצים לבטח ואת התכולה שבה וכו' וכו'. עבודה קלילה יחסית, אבל עדיין לא מבטיחה שהמחירים שיתקבלו הם הכי נמוכים שאפשר להציע.

ברגע שתסיימו את הזנת הפרטים בשאלונים תגיעו לכפתור שיבקש מכם כבר לבצע רכישה אינטרנטית, מבלי שתהיה לכם את היכולת לבקש הנחה (כן, אפשר ומומלץ לבקש הנחה מחברות הביטוח).

איך כן לבצע השוואה שתשתלם?

אתם יכולים לקרוא בהרחבה איך לעשות השוואת ביטוח כמו שצריך אבל כאן אנחנו נדאג לתמצת לכם את עיקר הדברים;

סוכנות ביטוח –

אמנם היא אכן מקבלת כסף מחברת הביטוח עבור חלק מהפרמיה שאתם משלמים, אבל עדיין – המחיר שתקבלו דרך סוכנות ביטוח זול באופן משמעותי מזה שתצליחו למצוא באופן עצמאי. והסיבה לכך פשוטה; סוכנות היא מקור להרבה מאוד לקוחות חדשים לחברות הביטוח השונות, ואלו מתגמלות אותה בהתאם ומאפשרות לה לקבל הנחות משמעותיות כדי שלקוחות חדשים ימשיכו לזרום.

רוב הצעות המחיר אחרי הנחה שתצליחו לקבל מסוכנויות יהיה נמוך בעד 35% מהמחיר שתצליחו להשיג לבד. וגם, יהיה גורם מקצועי שיטפל בתביעות שלכם אל מול חברת הביטוח במידה ויהיו.

מחשבונים של משרד האוצר –

גם משרד האוצר השיק מגוון מחשבונים שיעזרו לאזרחי ישראל לקבל הצעות מחיר מכמה חברות ביטוח במקביל. תוכלו למצוא מחשבון לביטוח בריאות, חיים ורכב בחיפוש מהיר בגוגל ולעשות השוואה מהירה – אך עדיין, המחירים יהיו ללא הנחה ויש לכם את האפשרות להשיג מחירים נמוכים יותר.

תמשיכו ברוטינה

הנטייה למצוא ביטוח זול בחברה מסוימת ולדבוק בה למשך שנים ברורה, אך היא לא נכונה. בשנים האחרונות מחירי הביטוח ירדו בעקבות כניסה של חברות חדשות לתחום והגברת התחרות.

השוואה שעשיתם לפני כמה שנים כבר לא אפקטיבית וכלל הנראה תצליחו להשיג מחירים טובים יותר היום. בצעו השוואת ביטוח כל שנתיים לפחות ותדאגו שהמחירים שאתם משלמים הם המשתלמים ביותר.

הכתבה בשיתוף בטוח, ככה עושים ביטוח (www.batuch.co.il)