חדשות    

מ-2021 קנדה תאסור על שימוש בכלי פלסטיק חד-פעמיים, ומה עם ישראל

צילום: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paper_Cups_-_isolated.png

מתחילת שנת 2021 ייאסר בקנדה  השימוש בקשיות שתייה, סכו"ם ושקיות מפלסטיק בכל רחבי המדינה. לפי הודעת ראש הממשלה, ג'סטין טרודו. המטרה היא לצמצם מהותית את השימוש בחומרים לא מתכלים, ושהאשפה שהם יוצרים פוגעת באוקיינוסים ובאגמים המקיפים וסובבים את קנדה-

לדברי ראש הממלשה טרודו, "כאבא, קשה לי להסביר לילדים שלי מדוע לווייתנים מתים עם קיבה מלאה בבקבוקי פלסטיק. כהורים, אנו מגיעים למצב שבו אנחנו מגיעים לחוף וצריכים לחפש דרך בחול שאינה מלאה בקשיות, מוצרי פלסטיק או בקבוקים. זו בעיה, ואנחנו חייבים לעשות משהו בנוגע לבעיה הזו".

ההצהרה מגיעה על רקע הבחירות הכלליות שייערכו עוד פחות מ-5 חודשים, ושינוי האקלים וזיהום הימים הם מהנושאים החשובים בקמפיין הבחירות.

גם הפרלמנט האירופי אישר השנה צעד דומה להחרמת מוצרי פלסטיק חד פעמיים.  הסיבה שהמועד נקבע ל-2021  היא לתת זמן היערכות לגופי עסקים שונים, ובראשם מסעדות.
בעוד קנדה נפטרת מהפלסטיקים, מדינות אסיה לאחרונה הכריזו שיחזירו למדינה הצפון אירופאית פסולת שנשלחה אליה למחזור. המדינות באסיה לא עומדות בכמות שמגיעה מהמערב והחזירו כמות פסולת רגילה אדירה.
קריאות בישראל – להחרים כלים חד פעמיים
גם בישראל יש מלחמה בכלים החד-פעמיים, אך עדיין לא בחקיקה. כך למשל ועדי ההורים בתל אביב קראו למפעילי הצהרונים והעירייה להפסיק מיד בשימוש בכלים חד-פעמיים.
גם עשרות רבנים פנו לקהילות שלהם שלא ישתמשו בכלים חד פעמיים בארוחות החג: "כאנשים מאמינים, המחויבות שלנו לשימור העולם גדולה יותר משל כל אדם אחר", כתבו. עם זאת, בארץ עדיין חוששים להציע הצעות חוק כוללניות וגם רוצים להרוויח קצת ולסגור את הגירעון ומציעים אמצעים כמו מיסוי, כדי למנוע את השימוש המסיבי בכלים חד פעמיים בארץ שהוא מהגבוהים בעולם, לפי עמותות להגנת הסביבה. עם זאת, החקיקה בארץ נותרת שנים אחורה
לעומת המערב.