מדריכי צרכנות    מובייל וגאדג'טים    

נגמר לכם המקום במחשב? כך תפנו שטח אחסון בכונן – בחינם ובקלות

מעודכן ל-08/2019

ניסיתם לשמור קובץ חדש וקיבלתם הודעה ששטח האחסון נגמר? זה לא סוף העולם; בכתבה שלפניכם תלמדו היכן מתחבאים הקבצים ששכחתם למחוק ואיך ניתן לפנות מקום בכונן – גם אם אתם ממש לא אשפי טכנולוגיה

הודעה המציינת שהמקום הפנוי במחשב שלכם עומד להיגמר יכולה להכניס ללחץ – או אפילו למצוקה אמתית אם אתם באמצע פרויקט חשוב. החדשות הטובות הן שאתם יכולים כנראה לפנות שטח רב במחשב שלך שבו פועל Windows על-ידי יישום העצות שמופיעות כאן. אבל אם ההודעות לגבי שטח מועט בכונן ממשיכות להופיע, מומלץ לשקול אפשרויות אחרות, לרבות הוספת אחסון נשלף.

איך קורה שהמקום בכונן נגמר?

משתמשי מחשב לא מקדישים תשומת לב יתרה לעניין החומרה במחשב, אבל לכל דגם יש כונן קשיח שמכיל מרחב אחסון מוגבל. דגמים שנרכשו בחמש השנים האחרונות כוללים לרוב כוננים של 250 או 512 גיגה-בייט, ועד טרה-בייט. למשתמש הממוצע נדרש בדרך כלל זמן רב למלא את כל המקום הזה.

ואולם, אנשים רבים עדיין מכלים את מרחב האחסון, בשל השילוב בין חיבור אינטרנט מהיר וחיבה להורדת תוכן: התאהבתם בסדרת טלוויזיה חדשה? קליק מהיר על הטורנט והורדתם חמש עונות; הלהקה שאתם מעריצים הוציאה אלבום חדש? לוחצים ומיד הכול אצלכם במחשב. בשנים האחרונות חל זינוק בתפוצת שירותי סטרימינג למיניהם, אך ישראלים רבים עדיין מעדיפים להוריד בעצמם ולחסוך את עלות המינוי.

מה אפשר לעשות?

  1. היפטרו מקבצים מיותרים שהורדתם. היכנסו לתיקיית ההורדות (downloads) והציצו בה; תמצאו שם כל קובץ שאי פעם הורדתם דרך אתרים. לחצו על הכפתור הימני של העכבר בחלון ההורדות, ובחרו ב-Properties. כך תוכלו לראות כמה מקום תופסת התיקייה הזו ולפנות שטח ניכר ממנה.
  2. עברו על הקבצים – בין השאר תוכלו למצוא שם תמונות ישנות, מצגות מתקופת הלימודים ותוכניות התקנה (installer), שהן בעצם גרסאות של תוכנות שהורדתם במצב מכווץ, לפני התקנתן על המחשב. כל תוכנה שכבר הותקנה לא צריכה יותר את תוכנית ההתקנה, כך שעל המחשב שלכם נמצא לא מעט חומר שאפשר למחוק. איך? פשוט מסמנים ולוחצים Shift+Delete; כך תדלגו על סל המחזור, והקובץ יימחק לנצח.
  3. השלב הבא – הספריות שבפנים; אם אתם מרבים להוריד סרטים וסדרות מטורנטים למיניהם, ייתכן ששם תמצאו את התיקייה שלהם. אם לא, תוכלו לחפש אותה בשורת החיפוש של ווינדוס; פשוט כתבו את שמות הסדרות שאתם נוהגים להוריד – ומיד תוכלו לראות לאן ירדו הקבצים.
  4. איתרתם את ספריית הטורנטים? הידד! זה הזמן לעשות שם "ניקיון פסח". פשוט מחקו כל קובץ מיותר. בטח יש שם לא מעט סדרות וסרטים שכבר צפיתם בהם ואפשר להיפרד מהם לשלום.
  5. תיקיית התמונות – לא מעט משתמשים שומרים שם כמות אינסופית של תמונות, כשבעצם קל ונוח להשאיר אותן בסלולרי או לאחסן אותן בענן. לכל משתמש גוגל יש מרחב אחסון של 15 גיגה-בייט בשירות הענן של החברה, כך שאפשר פשוט להיכנס אליו ולהעלות לשם תמונות שברצונכם לשמור.

מחשבים עם מסך מגע – יתרונות וחסרונות