מובייל וגאדג'טים    

מחשבים עם מסך מגע – יתרונות וחסרונות

 

מעודכן ל-07/2019

כיום מסכי המגע הפכו לנפוצים כמעט בכל שנייה בחיינו, החל מהטלפונים הסלולריים ועד הכספומטים. אבל במחשב אישי השיקול נעשה מסובך יותר, עבור מי שצריך הרבה הקלדה או עובד עם תוכנות מסובכות, מסך המגע הופך למסורבל ומקשה. עם זאת, אפשר בקלות לחבר מקלדת, אך עדיין יש חסרונות.

all in one

all in one הם מחשבים לא חוטיים בעלי ממשק ייחודי ומסכי מגע שבהם כל רכיבי ההפעלה במסך.

היתרונות: הם חוסכים מקום רב כי כל רכיבי המחשב נמצאים במסך. אין חוטים שמסתבכים בעצמם וזה בזה. הם מתאימים לחובבי העיצוב, עבור פעילויות פשוטות הם קלים לשימוש ומתאימים לילדים.

החסרונות: הם יקרים  ממחשבים רגילים, אם כי מחירם יורד בשנים האחרונות. עבור פעילויות מורכבת הם נוחים הרבה פחות  אלא אם מחברים את המקלדת, הם רגישים יותר לתקלות. וקשים לשדרוג., מוסיף למשקל

סוגי all in one

מחשב All In One Lenovo מסך "19.5 מעבד Intel® Pentium™ J5005 דיסק קשיח 500GB 5400RPM זכרון 4GB DDR4 מאיץ גרפי Intel HD Graphics 605 .

מחיר: 1590 שקל

Dell Inspiron 24 3477 AIO IN-RD33-10533

מחיר: 2338 שקל

מחשב HP 24-F0003NJ / 4DH28EA – All-in-One

מחשב All-in-One הכולל את כל רכיבי המחשב במסך המחשב עצמו, למחשב מסך 23.8 אינטש, מעבד Intel® Core™ i3-8130U 2.2GHz, זיכרון פנימי בנפח 4GB, כונן קשיח בנפח 1TB וללא מערכת הפעלה, למחשב זה מצורפים עכבר ומקלדת אלחוטיים

מחיר:  2340 שקל

דברים נוספים שכדאי לבדוק במחשב  עם מסך מגע

כדאי לבדוק מה רוזלוציית המסך לעומת מחשב רגיל, כמה  חיבורי  יש, האם המקלדת המתחברת נוחה, ואיך הטאצ'פד usb יש?האם  מה יותר נוח לכם? השימוש בטאצ'פד או מסך המגע?

כמו כן חשוב מאוד הזיכרון. מסך מגע איכותי ומהיר דורש יותר זיכרון, וצריך להביא את זה בחשבון בשיקול המחיר.

כמה  מסך מגע מוסיף למחיר

כיום מסך מגע בלבד לא מוסיף המון למחיר, אבל כיוון שהמחשבים העיקריים שנמכרים עם מסך מגע הם מדגמים חדשים, התוספת היא בין 500 ל-700 שקל, תלוי בדגם. בדגמים ללא מסך מגע המגוון רחב יותר וכך גם המחירים

שורה תחתונה – מסך מגע או בלי?

כיום מסכי מגע הם נוחים, מתאימים לפעילויות פשוטות ולילדים. אפשר לחבר אליהם מקלדת ולחסוך מקום במחשבי all in one, אבל נוסף למחיר הם גם כבדים יותר ורגישים יותר לתקלות. אז השאלה האמיתית היא לא מסך מגע, כן או לא. אלא מה הצרכים שלכם?

כמה עולה מחשב נייד, איפה קונים ואיך קוניים נכון?