חדשות    

נדחה ערעור בזק ותשלם 8.5 מיליון שקל למשרד התקשורת

בית המשפט העליון לא קיבל את הערעור שהגישה בזק נגד קנס בגובה 8.5 מיליון שקל שהטיל עליה משרד התקשורת. הקנס נבע מהפרות שביצעה, אשר פגעו במעבר חופשי של לקוחות בין חברות התקשורת השונות – בניגוד לרפורמת השוק הסיטונאי.

 

לפי משרד התקשורת בזק לא אפשרה מימוש הליכי העברת מנויים באמצעות טלפון, מייל ופקס; יתר על כן, מעבר של מנוייה היה בזמן בלתי סביר (יותר מיממה), והפלתה בין המנויים שלה למנויי הספקיות השונות בשעות פעילות מוקד השירות הטלפוני.

שני ערעורים שהגישה לבית המשפט נדחו. עוד נקנסה לאחרונה בסכום המרבי שבו ניתן לקנוס את החברה – כ-11 מיליון שקל, על כך שלא מימשה את חובותיה בתחום הטלפוניה הקווית.

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "ערעורה של חברת בזק בנוגע לעיצום הכספי בסך 8.5 מיליון שקל נמחק בבית המשפט העליון בהמלצת השופטים. חברת בזק ערערה על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב שדחה את עתירתה על החלטת מנכ״ל משרד התקשורת להטיל עליה עיצום כספי בסך 8.5 מיליון ש"ח משום שהפרה את הוראות רפורמת השוק הסיטונאי. ללא ההתערבות הנחושה של משרד התקשורת והטיפול בהפרות אלו הייתה נפגעת הצלחת הרפורמה ויכולת המעבר של המנויים. משרד התקשורת ימשיך לפעול בכלים העומדים לרשותו לטובת הציבור, על מנת שיוכלו להנות משירותים מתקדמים תוך יצירת סביבת תחרות הוגנת.

חברת בזק סירבה להגיב.