תוכן ממומן    

ניסור בטון – מה כדאי לדעת וכמה זה עולה?

צילום: RF123

ניסור בטון היא פעולה מעולם הבנייה והשיפוץ שתתבצע על ידי אנשי מקצוע שמתמחים בכך.

בטון הוא חומר חזק, ונשאלת השאלה איך אפשר לנסר אותו בצורה מדויקת ולפי הצרכים שלנו. ניסור בטון יתבצע לרוב בשלב עבודות השלד, בביצוע עבודות אינסטלציה, ואפילו שיפוצים. חשוב להבין שניסור בטון בצורה שאינה מקצועית עלול לגרום לנזקים כבדים שיובילו להוצאה כספית גבוהה.

צריכים לנסר בטון? לפניכם מידע חיוני שנכתב בשיתוף אתר 'פרו בטון' לניסור בטון בישראל, שיעשה לכם סדר ויעזור לבצע כל עבודה במסגרת מחירים הוגנים.

בטון בכל מקום

בטון הוא אחד החומרים הפופולריים בעולם הבנייה, וכמעט כל המבנים, הקירות, והיסודות עשויים ממנו.

לבטון תכונות של בידוד, והוא נמצא בשימוש בבנייני מגורים, מבנים ציבוריים ופרטיים כאחד. הבטון עומד איתן בתנאי מזג האוויר של הארץ, ומבטיח בידוד מהחום או מהקור.

יתרה מכך, ניתן לעבוד איתו בקלות בעת הבנייה, ולהבטיח תוצאה באיכות גבוהה. הבטון הוא חומר חזק שיכול להישאר לשנים רבות, ולכן רבים בוחרים להשתמש בו.

אין ספק שמדובר בחומר חזק במיוחד שמתאים לבנייה עמידה לאורך זמן אך כשצריך לבצע שינוי כלשהו, כל היתרונות האלה יכולים מהר מאוד להתברר כאתגר לא פשוט שצריך להתמודד איתו, ובדיוק למקרים האלה נוצרו שירותי הניסור של הבטון.

איך מנסרים בטון?

כבר הבנו שהבטון הוא חומר חזק, ושלנסר אותו זה לא עניין של מה בכך. ניסור וקידוח של בטון, דורש שימוש בכלים מיוחדים ועוצמתיים, שדורשים הכשרה מיוחדת.

הכלים המיוחדים הם הכרחיים לתהליך ניסור הבטון, שכן שימוש בכלים שאינם מתאימים עלול לסדוק את הבטון, לקלקל את כלי העבודה, ולסכן את פועלי הבנייה, דיירי הבית, או עוברי האורח.

ניסור בטון ביהלום – החומר החזק ביותר בטבע

החומר היחיד שיכול להתמודד עם הבטון הוא היהלום שנחשב לחומר החזק ביותר בטבע.

ניסור ביהלום מבטיח חיתוך חד ומדויק, ומבטיח שהבטון יחתך בדיוק בצורה הנדרשת.

שבבי היהלום מצפים את להב המסור באופן אחיד ויוצרים שכבה חזקה במיוחד שהופכת את המסור לעמיד במיוחד ולכזה שיכול לחתוך את הבטון.

בזמן החיתוך נוצר חום רב כתוצאה מהחיכוך שבין הלהב והבטון וכדי למנוע נזק ללהבים, מקררים את אזור החיתוך על ידי הזרמה של זרם מים שבין היתר גם מפחית את כמות האבק והלכלוך שמשתחררים לאוויר.

ניסור בשלט רחוק

כפי שוודאי הבנתם, ניסור הבטון מתבצע על ידי כלים עוצמתיים שיכולים להיות מאוד מסוכנים כשהם בידיים הלא נכונות.

ברוב המקרים הניסור יתבצע במרחק בטוח באמצעות שלט רחוק.

המפעיל למעשה מרכיב את מנסר הבטון על הקיר, עומד ממרחק בטיחות של מספר מטרים, ומפעיל את המסור באמצעות שלט רחוק. כך ניתן לבצע את העבודה ברמת גימור הגבוהה ביותר מבלי לסכן את מפעילי המסור.

ניסור וקידוח בטון בעבודות אינסטלציה

דוגמה בולטת לשימוש בניסור וקידוח בטון יהיה כאשר עלינו לבצע עבודת אינסטלציה. בין אם מדובר בהחלפת צינור בעקבות נזילה, או שינוי כלשהו במערכת הצנרת שמתבצע על ידי אינסטלטור.

על מנת לבצע את העבודה ביעילות, בחרו את אנשי המקצוע הטובים ביותר, שיוכלו לנסר את המינימום ההכרחי לביצוע עבודת הצנרת, מבלי לגרום לנזק רב.

שימו לב, שכשמדובר בניסור בטון יש הזדמנות אחת בלבד לעשות זאת נכון, ואם מנסרים בצורה מרושלת, הדבר יגרור השלכות שליליות רבות.

ניסור בטון בשלב עבודות השלד

עבודות השלד הן השלב בו מניחים את היסודות של הבית או המבנה שעתיד להיבנות. לא פעם יש לנסר את הבטון כדי שיתאים לתוכניות. זה ודאי השלב בו אתם מרימים גבה ושואלים את עצמכם – למה שנצטרך לנסר בטון במקום ליצוק אותו בצורה המיועדת מלכתחילה?

הסיבה לכך היא שלא פעם מתרחשים שינויים בתוכנית הבנייה המקורית, או לחילופים כאשר היו טעויות אנוש במהלך הבנייה שיש לתקן.

כך או כך, נצטרך לנסר את הבטון כדי שיתאים לתוכנית ולנהלים. ניסור איכותי של הבטון בשלב עבודות השלד הוא קריטי להמשך בניית הבית.

כמה עולה לנסר בטון?

מחיר ניסור בטון נקבע לפי מספר גורמים – עובי משטח הקיר, הנגישות (במידה והגישה לאזור מוגבלת), וכמה מטרים חותכים.

מומלץ לקבל את הצעת המחיר בהתאם לדרישה, אבל כדי לקבל מושג, הנה טעימה מהמחירים המקובלים.

בטון בעובי של 10-2- ס"מ, בחיתוך של עד 5 מטרים, יעלה לכם כ-390 שקל. לעומת זאת, כשמדובר בעובי ומידות גדולות, כמו עובי של 46-50 ס"מ, המחיר יהיה 760 שקל.

*הסכומים לקוחים מתוך מחירון ניסור בטון של האתר 'פרו בטון'

האם ניסור בטון הוא בלגן אחד גדול?

אתם יכולים להירגע – ניסור בטון הוא לא מלחיץ כמו שהוא נשמע. אתם ודאי מדמיינים רעש חזק מאוד, ואבק בכל מקום. אנשי המקצוע המנוסים יכולים להפחית את הרעש במגוון אמצעים, ולמנוע את התעופפות האבק. ניתן להרטיב את הבטון כדי למנוע ממנו להיסדק במהלך הניסור, אבל את זה כבר תשאירו לאנשי המקצוע, שיעשו זאת בצורה מבוקרת.

לא להתפשר על מנסר הבטון

לפני שתזמינו לביתכם איש מקצוע, כדי לוודא שהוא אכן בעל ההסמכות, הניסיון, והרישיון הנדרשים.

אל תתביישו ואל תנסו לחסוך כסף במחיר של התפשרות.

נסו למצוא את הדיל הכי טוב עבורכם, מבלי לפגום באיכות העבודה. רק כדי לסבר את האוזן, חשוב להבין שעבודה לא מקצועית יכולה לגרום לקירות להיסדק במקומות הלא נכונים ואף לסכן את המבנה והסובבים ומכאן מגיע הדגש – אסור להתפשר.