חדשות    

נשיא איגוד לשכות המסחר: משרדי האוצר והפנים לא נערכו לביטול העלאת הארנונה, כאילו אין משבר קורונה

מעודכן ל-05/2020

עו"ד אוריאל לין האשים את הנוגעים בדבר באדישות והזהיר: "אסור שתהיה העלאה אוטומטית"

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, שהשתתף בדיון בוועדת הכספים של הכנסת בנוגע לייקור מס הארנונה לשנת 2021 ב 1.1%, האשים את משרדי הממשלה הרלוונטיים באדישות ואמר: "אני נדהם שבסיטואציה הנוכחית, גם משרד האוצר וגם משרד הפנים לא נערכו כיאות לנושא ביטול העלאת מס הארנונה. נותנים לנוסחת ההצמדה שהייתה נהוגה עד המשבר להמשיך, כאילו לא היה משבר קורונה".

לין שכיהן בתפקיד הממונה על הכנסות המדינה, הוסיף: "לא פגשתי שום מס שמוצמד למדד. המע"מ אינו מוצמד לשום מדד, אבל הארנונה כן, כי אנחנו לא דורשים מהרשויות המקומיות להתייעל. נוצרה נוסחה שמזינה את עצמה. אם מאשרים נוסחה כזו, אז השכר במגזר הציבורי יעלה ואז המס יעלה וניכנס שוב לסחרור. היה פעם מקדם של 20% התייעלות שבוטל. אסור שתהיה העלאה באופן אוטומטי".

בהמשך פנה לין לנציג האוצר ואמר: "אם מדברים על הצמדת מס הארנונה למדד השכר למגזר הציבורי, מה עם חריגות השכר במגזר הציבורי? האם אתם דואגים שלא יהיו חריגות במגזר באותה נוסחה מופלאה?

"יש בעיה ביחסים בין המגזר הציבורי לבין כל משקי הבית בישראל", הדגיש לין, "העובדים במגזר הפרטי מובטלים, והממשלה תהיה מוכנה באדישות להעלות שוב את הארנונה? בכמה ירד השכר במגזר הפרטי? זה מפלג את העם! אנו נאבקים בהעלאות מס הארנונה משנת 2012 , כאשר משרד הפנים אישר העלאה גורפת וחריגה ברמה של 5% כי היה שטף של בקשות חריגות. אנחנו נרתמנו למאבק בנושא הזה".

"הגשנו הצעת חוק מאוד מפורטת, הכוללת ביטול ההצמדה למדד השכר במגזר הציבורי וכן שהבקשות החריגות יובאו לדיון בוועדת הכספים בכנסת – ולא רק בפני משרד שר הפנים ושר האוצר, שלא ייעשה במחשכים", עדכן לין.

בדבריו התייחס נשיא איגוד לשכות המסחר גם לכמה רשויות מקומיות שרצו להפחית דווקא את מס הארנונה. "במקום שניתן דוגמה להתייעלות, עושים ההפך", הוא האשים. "אנחנו נמצאים במשבר כלכלי איום שלא היה מעולם, מי שנושא בעול הוא המגזר העסקי הפרטי וכלל העובדים במגזר העסקי הפרטי. כמה המגזר הציבורי נושא בעול? בוא נהיה כנים, מעט מאוד", סיכם.

פטור מארנונה של 3 מיליארד שקל לעסקים מתעכב בגלל מחלוקת בין משרד הפנים לרשויות

עיריית תל אביב וערים נוספות ידחו את תשלום הארנונה לבעלי עסקים