חדשות    

נתונים נוצצים: עלייה של כ- 87% בייבוא תכשיטי זהב ברבעון השני – הנאמד ב-91 מיליון דולר

זהב
מעודכן ל-07/2021

לרגל ט"ו באב: משרד הכלכלה והתעשייה מפרסם את רשימת המוצרים הפופולריים בחג האהבה העברי – תכשיטים, שוקולד, יין ופרחים

אהבה שווה זהב: לקראת חג האהבה העברי, שיחול בערב שבת הקרוב בתאריך ט"ו באב, מתפרסמים נתונים מעודדים מענף התכשיטים הישראלי, שמתגלה השנה כאטרקטיבי ביותר.

מנתוני היבוא עולה כי נרשמה עלייה של כ-211% בייבוא תכשיטי זהב ברבעון השני של שנת 2021, ביחס לתקופה המקבילה אשתקד – עם 91 מיליוני דולרים ברבעון השני, לעומת 29 מיליוני דולרים ברבעון המקביל בשנת 2020. על פי הנתונים, נראה כי הצרכן הישראלי מעדיף תכשיטי זהב –  שמהווים כ-87% מהתכשיטים המיובאים ברבעון השני, והמדינות מהן מייבאים הכי הרבה תכשיטים הן טורקיה ואיטליה. במקביל, חלה עלייה ברכישת כל סוגי התכשיטים המיובאים, כולל כסף – כ-9% מהשוק, ואביזרי אופנה- כ-4% (דוגמת תכשיטים אופנתיים בשילוב חרוזים, עור, פליז, זכוכית, צדפות ועוד).

גם בייצוא התכשיטים מישראל חלה עלייה משמעותית, בשיעור של למעלה מ- 51% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה – כ-117 מיליון דולרים לעומת כ-77 מיליוני דולרים בתקופה המקבילה אשתקד.

על פי הנתונים, היעד המרכזי לייצוא עבור תכשיטנים ישראלים הוא ארצות הברית – שאליה יוצאו כ-62% מהתכשיטים המיוצאים. כ-32% נוספים מיוצאים לאירופה, ועוד 6% לשאר העולם.

השנה הצטרף יעד נוסף למפת היצוא הישראלית – איחוד האמירויות, ולמעלה מ-30 תכשיטנים ישראלים כבר ייצאו לשם סחורה בעיצובם, מאז נחתם הסכם השלום בספטמבר האחרון.

אופיר גור, מנהל מינהל יהלומים, אבני חן ותכשיטים במשרד הכלכלה והתעשייה, מסר: "ענף התכשיטים הישראלי מאופיין בצמיחה גבוהה ויציבה יחסית בשנים האחרונות, וגם מגפת הקורונה לא הצליחה לפגום בה. יש מקום רב לאופטימיות באשר להמשך הצמיחה של הענף, מאחר שקיים עוד פוטנציאל לא ממומש רב, בעיקר בכל הקשור לייצוא לאסיה".

"דבר אליי בפרחים"

במקביל, מינהל סחר חוץ מסכם את נתוני ייבוא השוקולד לישראל, אשר עומדים למרות שנת הקורונה ובדומה לשנה שקדמה לה, על היקף של כ- 180 מיליון דולר בשנת 2020, פי עשרה מנתוני הייצוא, כאשר מדינות מקור הייבוא העיקריות הן: איטליה, גרמניה, בלגיה, שוויץ וארצות הברית.

לעומת זאת, ייצוא השוקולד לשנת 2020 עמד על כ-18 מיליון דולר. מרבית הייצוא מיועד לשוק האמריקאי, אך גם לבריטניה, צרפת, קנדה ואוסטרליה.

ייבוא היין עמד בשנת 2020 על כ-52.1 מיליון דולר, וייצוא היין מישראל – על כ 47.8 מיליון דולר. בחלוקה גיאוגרפית, 65% מהיין המיוצא מגיע לשוק בצפון אמריקה, 27% לאיחוד האירופי, 4% לשווקי אסיה והיתר לשאר האזורים.

המדינה המובילה לייצוא היין הישראלי היא ארצות הברית, אליה יוצא בשנת 2020 יין בכ-28.5 מיליון דולר, אחריה צרפת (4.7 מיליון דולר), קנדה (2.6 מיליון דולר), בריטניה (2.5 מיליון דולר) ופולין (1.5 מיליון דולר).

יצוא הפרחים מישראל עמד בשנת 2020 על כ 66.3 מיליון דולר. עיקר היצוא (כ 70%) מיועד להולנד שהיא אחד המרכזים הגדולים בעולם לסחר בפרחים. שווקי יעד נוספים הם בלגיה, ארצות הברית, יפן, רוסיה וקנדה. יבוא הפרחים עמד על כ- 6.7 מיליון דולר בלבד (בעיקר מהולנד).

ט"ו באב מתקרב – מה תקנו לאהובי לבכם?