רכב ותחבורה    

סדנאות חינם של ליים לרוכבי הקורקינטים

מעודכן ל-09/2019

אומנם הקורקינטים מציפים את העיר אבל גם זוכים לביקורות גדולות על מסוכנותם, על העדר הזהירות של רוכביהם והמקומות שבהם משליכים אותם. בעולם כבר כמה נהרגו בתאונות קורקינטים. לכן בתל אביב  לא חיכו והגבירו את הרגולציה על  הקורקינטים השיתופיים.

בליים, מהחברות הגדולות בעולם ובארץ בתחום הקורקינטים השיתופיים, מקדימים תרופה למכה.  ומציעים סדנת הדרכה לרוכבים. קודם כול כדאי שתדעו שההדרכות ניתנות בחינם למשתמשי ליים. כמו ברישיון רכב ההדרכות מתחלקות לחלק עיוני וחלק מעשי.

הרוכבים מקבלים סקירה על ההתנהלות במרחב העירוני, רכיבה בטוחה, תקנות, חניה נכונה, השתלבות בתנועה ועוד. בינתיים התרחשו סדנאות ברמת גן ובתל אביב.

בליים מכנים את הסדנאות אקדמיית ההדרכות, ולפי החברה הן חלק ממהלך אסטרטגי רחב  הכולל פרסום, בין היתר בשלטי חוצות ובו הבהרה על כללי הרכיבה.

יניב גודר, מנכ"ל Lime : "אנחנו רואים עצמנו מחויבים לדאוג כי השימוש בשירות משתלב במרחב העירוני בצורה הטובה ביותר ולכן אנחנו פועלים במגוון ערוצים על מנת לחנך את הרוכבים לרכוב בצורה בטוחה ולחנות באופן שמתחשב בכלל משתמשי הדרך".

גם בירד, שחקנית עיקרית אחרת בתחום,  השיקה באירוע השנה שלה  סדנת רכיבה בטוחה בשיתוף עמותת "ישראל בשביל אופניים". במסגרתה הזמינה  החברה את הציבור להגיע ולהתנסות ברכיבה על קורקינט חשמלי בצורה בטוחה ואחראית, תוך התמקדות בתנאי הדרך, הכללים והשתלבות במרחב האורבני ובכביש.

בחודשים האחרונים לצד הרגולציה עיריית תל אביב החרימה קורקינטים וקנסה את החברות, שהן מצדן גלגלו את הקנס לצרכן. מפעילת הקורקינטים ליאו  אומנם נקטה גישה אחרת שלפיה לקוחותיה אינם נדרשים לשאת בעלויות הגרירה והאחסנה. עם זאת, בחברה הושם דגש על "חינוך לקוחות", והעבירו  סדנאות העשרה ללקוחות החברה שבמסגרתן הוסברו ללקוחות החברה כללי השימוש והורחבו ההדרכות בנושא הימנעות מפגיעה במרחב הציבורי. אלא שחברת ליאו הפסיקה את פעילותה בתל אביב.

עוד חברת קורקינטים שיתופיים – הפעם באילת ובים המלח

מפעילת הקורקינטים LEO תצא מתל אביב – הסיבה הרשמית: תקנות העירייה

עוד חברת קורקינטים שיתופיים – הפעם באילת ובים המלח