חדשות    

מה מצב הקורקינטים לקראת הרגולציה

לקראת הרגולציה בתל אביב  ולאחר כמעט שנה בארץ שתי החברות הגדולות, בירד וליים, פרסמו נתונים על השימוש בהן

חברות השכרת הקורקינטים החשמליים  נהנו עד כה מחופש פעולה כמעט מלא בישראל, לעומת המצב בעולם שבחלק מהמקומות הם נאסרו, בחלק הוטלו עליהם תקנות מחמירות ובחלק נאסרו לפעילוץ רק חלק מהחברות. אבל לאחרונה הרגולציה הגיעה גם לתל אביב. בקרוב צפויה עיריית תל אביב לפרסם הנחיות ותקנות חדשות שיסדירו את פעילותן של חברות השכרת הקורקינטים החשמליים בעיר.

בד בבד, שתי החברות המובילות בתחום בארץ, ליים ובירד, פרסמו נתונים רשמיים על פעילותן בישראל. לטענת בירד, היא תורמת להורדת מכוניות מהכביש ויוצרת פתרון ניידות חדש וידידותי לסביבה.

בירד – יותר ממיליון נסיעות בתשעה חודשים

בירד החלה לפעול בתל אביב באוגוסט 2018, והיתה הראשונה מבין מפעילות משכירות הקורקינטים החשמליים השיתופיים ללא תחנות עגינה. כיום  יש לה כבר 3,000 קורקינטים בתל אביב, רמת גן וגבעתיים. אחריה הגיעו ליים (ליים) האמריקאית, שמפעילה כעת צי בסדר גודל דומה בערים אלה — וכן ווינד הגרמנית, והמצטרפת הטרייה ליאו הישראלית. המודל אצל כולן דומה: נוסע אוסף קורקינט חשמלי ברחוב לצורך נסיעה קצרה, מגיע ליעדו ומשאירו לרוכב הבא. התהליך כולו באמצעות האפליקציות. המחיר זהה אצל כל החברות: תשלום חד־פעמי של חמישה שקלים לצורך פתיחת הנעילה, ועוד חצי שקל לכל דקת נסיעה. השינויים הם בדרך ההטענה, בשעות הפעילות, אפשרות לקבל החזרים ובאפשרויות להזמנה מראש.

לפי נתוני בירד, לאחר תשעה חודשי פעילות בישראל, 160 אלף איש רכבו על קורקינט של בירד לפחות פעם אחת —  במצטבר רוכבי בירד נסעו יותר ממיליון נסיעות. לפי בירד, ממוצע הנסיעות לכל כלי של בירד גבוה לעומת ערים אחרות שבהן היא פעילה בעולם. החברה לא מדווחת בכמה בדיוק אבל מעריכים כי מדובר בכ-7 נסיעות ביום.

בבירד אומרים גם כי כמעט חצי מהנסיעות  הן  בשעות השיא של ההגעה והחזרה מהעבודה. עוד לדעת בירד היא מנעה יותר מ–90 אלף נסיעות בכלי רכב.

בנושא הק"מ האחרון – הדרכים להגיע מכלי התחבורה הראשי למשרד או לבית  – דיווחה בירד שבקרב רוכבים בתל אביב, 25% מהם השתמשו בבירד כדי להגיע לרכבת או לאוטובוס בנסיעתם האחרונה.  עוד דיווחה שבסופי השבוע הרבה נוסעים לים כי אין תחבורה ציבורית

ליים – חמש נסיעות ביום, 10 דקות ביום

גם ליים, כאמור החברה השנייה הגדולה בתחום בארץ, פרסמה נתוני שימוש.ל יים האמריקנית הגיעה לישראל בפברואר2019 , ומפעילה לטענתה כ- 3000 קורקינטים. גם בה הביקושים הם בעיקר במרכז העיר ובים ולאחרונה גם בדרום העיר, עקב רגולציה ועקב חסימת שדרות ירושלים

גם אצל ליים הביקוש  הוא בשעות תחילת וסיום העבודה, בין 16:00 ל- 18:00 ו בין 8:30 ל- 9:30 .. עם יותר נסיעות בערב. בשבתות כמובן יש יותר נסיעות לעומת ימי חול. השעות 9:30-11:30 הן שעות שיא נוספות.

מספר הנסיעות היומי הממוצע לקורקינט הוא מעל 5 , ובכל נסיעה הוא משלים 2.5 ק"מ. משך הזמן החציוני לנסיעה הוא 10 דקות. המספר מוצג בממוצע כי בחברה לא מוכנים להציג את הממוצע.

בחברה לא מדווחים על זמן התחלופה של קורקינט, אך מהנתונים מהעולם עולה כי כל החברות מחליפות קורינטים פעם בחודש. עוד אמרו בחברה כ-1 מכל חמישה תל אביבים השתמש בשירות.

הקורקינטים הרגו את יבוא האופניים?

בקרוב תקנות חדשות למפעילות קורקינטים שיתופיים – מה הן הולכות להיות?

קורקינטים בתל אביב – הכל על אפליקציות הקורקינטים החשמליים