חדשות    

פייסבוק לבית המשפט: "אין אצלנו פרטיות"

מארק צוקרברג

בית המשפט בקליפורניה קיבל את טענת פייסבוק נגד תביעה ייצוגית שאין לה כלל פרטיות בשירותיה, למרות הצהרות אחרונות של צוקרברג שהצהיר ההפך ולמרות קנסות צפויים

בניגוד להצהרות של מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג, בפני הציבור והקונגרס,  ההגנה המשפטית של פייסבוק היא שאין לה פרטיות.

כך בית משפט מחוזי בקליפורניה דחה בקשה לתביעה ייצוגית בפרשת קיימברידג' אנליטיקה, תוך שהוא מקבל את נימוק פרקליט פייסבוק – שטען שלא יתכן שהחברה פגעה בפרטיות המשתמשים שלה, שכן אין להם כלל פרטיות בשירותיה. כך, לפי דיווח של CNBC

רק לאחרונה פרסם צוקרברג מניפסט שקורא לשיפור הפרטיות ברשת. כמו כן, עמד צוקרברג על במת כנס המפתחים השנתי של החברה והבטיח שיפורי פרטיות לרווחת המשתמשים, ביניהם יישומי הצפנה.

מומחים ופעילי הגנת זכויות גולשים טענו שדברי צוקרברג עדיין מאפשרים שימוש במידע אישי שנשאב מהגולשים, כדי למקד פרסומות עבורם. ידוע כי בשים 2015-2011, יפייסבוק בחנו דרכים להרוויח ממידע, כולל ממכירה ישירה שלו. מכירה כזו בסוף לא התבצעה. אולם לא פיקחה החברה על גורמים שממקדים קמפיינים בעזרתה, בהם חוליות הדיסאינפורמציה של פוטין שנעזרו בה כדי להשפיע על בחירות 2016 בארה"ב. בעקבות הפרשות הלא נגמרות של פייסבוק בנושא פרטיות קראו חלק מהמשקיעים לפטר את צוקרברג.

פייסבוק צפויה לספוג קנס של מיליארדי דולרים מנציבות הסחר הפדרלית בארה"ב על הנהגים שלה בנושאים הללו, והחברה נערכת לכך. עדיין לא ידוע אם יוטלו גם סנקציות אישיות על מארק צוקרברג בפרשה.

קיימברידג' אנליטיקה היא חברת קמפיינים פוליטיים שרכשה מידע על 50 מיליון משתמשים של פייסבוק לצורכי תעמולה.

איך לשמור על פרטיות ברשת

פייסבוק צפויה לשלם קנס גדול מ-22.5 מיליון דולר על הפרות פרטיות