fbpx
תיירות

סיכום שנת 2019 במלונות: מספר שיא של לינות תיירים

מעודכן ל-01/2020

כ-12.1 מיליון לינות תיירים נרשמו במלונות בישראל בשנת 2019 –  4.7% יותר מאשר בשנת 2018

4.5 מיליוני התיירים שפקדו את ישראל בשנת 2019, העלו גם את מספר הלינות בבתי המלון לשיא: בשנה זו נרשמו כ-12.1 מיליון לינות תיירים במלונות בישראל – עלייה של 4.7 אחוזים לעומת שנת 2018, ועלייה של 14.1 אחוזים לעומת שנת 2017.

לעומת הגידול במספר לינות התיירים, זו השנה הרביעית שמספר הלינות של ישראלים נשאר כשהיה, ומסתכם ב-13.7 מיליון לינות. סך הלינות הכולל של ישראלים ושל תיירים הגיע ל-25.8 מיליון - עלייה של 2.6% לעומת 2018 ועלייה של 6.6% לעומת 2017.

לינות התיירים היוו השנה כ-47% מסך הלינות. מרבית מלינות התיירים נרשמו בירושלים (כ-34%) , בתל אביב (כ-24%) ובטבריה וסובב כנרת (כ-11%). אל מול חוסר הצמיחה במספר לינות הישראלים, ניכר גידול במספר היוצאים לחו"ל – יותר מ-9 מיליון ישראלים נכון ל-2019. הישראלים שהחליטו לנפוש דווקא בארץ נשארו ברובם באילת (כ-45%) , בים המלח (כ-11%) ובטבריה וסובב כנרת (כ-8%).

גם תפוסת החדרים הארצית הממוצעת במלונות עלתה השנה – ל-69.5%, לעומת, שיעור תפוסה ממוצע של 68% בשנת 2018 ושיעור של 66.6% בשנת 2017. התפוסה הגבוהה ביותר נרשמה בתל אביב (76%), אחריה באילת (73%), ירושלים (72%), נצרת (72%), ים המלח (70%), הרצליה (69%), טבריה וסובב כינרת – (68%).

בחיפה שיעור התפוסה עמד על 65% ובנתניה על 59%. מצבת החדרים עמדה בסוף שנת 2019 על 55,431 חדרים - תוספת של כ-800 חדרים לעומת 2018.

לא מוותרים על אילת

באילת חששו השנה מפני צניחה במספר הלינות – בעקבות סגירת שדה דב, אך בסופו של דבר שמחו לגלות כי הישראלים אמנם טסים הרבה פחות (ירידה של 30% בטיסות) אבל לא מוותרים על אילת, שאליה הגיעו ברכב (דבר שיצר עומסי תנועה קשים ופקקים ארוכים בעונות השיא בעיר).

בניגוד לתחזיות הפסימיות של ראש העיר ושל המלונאים, התיירות באילת לא הצטמצמה כלל לעומת השנה שלפניה, גם אחרי סגירת שדה דב ב-1 ביולי 2019. להפך, שיעור התפוסה הממוצע באילת עלה ל-73.2%, לעומת 72.6% בשנה קודמת

בעיר יש 11 אלף חדרי בתי מלון, מספרם לא השתנה בשנים האחרונות (אך בעתיד הקרוב הוא צפוי להתעדכן, עם הכרזה על הקמת בתי מלון חדשים). את עיקר הלינות באילת הזמינו התיירים הישראלים – מספרן עמד על 6.2 מיליון לינות, מתוך סך כולל 7 מיליון לינות.

מי בכל זאת שילם את מחיר סגירת שדה דב ושדה התעופה באילת? אלה הן חברות התעופה הישראליות. ארקיע האמונה על 70% מהפעילות הפנים ארצית וישראייר. על פי הנתונים, הביקוש לטיסות שעברו למסלול נתב"ג-רמון אחרי סגירת שדות התעופה, ירד בשל התארכות משך הנסיעה לאילת מהמרכז, שנבעה גם מהזמן שאורך הליך הטרום טיסה בנתב"ג. ישראייר אמנם העתיקה חלק מהפעילות שלה לטיסות מחיפה לאילת, אולם המספרים מלמדים על ירידה של 30% בביקוש לטיסות לעיר הדרומית.

מלונות "הכל כלול" הטובים בעולם ל-2020

הדילים הטובים ביותר שתוכל להשיג לחופשה בחו"ל (וגם בארץ) – היכנסו למבצעים של גרופון (ולא תאמינו!); ואם אתם רוצים שנציג יחזור אלכים – פשוט מלאו פרטים

קראתי את תקנון האתר ואני מקבל את תנאי השימוש


על המחבר

ענת גלעד

ענת גלעד

ענת עורכת וכותבת זה עשור בעיתונות הכתובה - ידיעות אחרונות ומעריב. תחומי העניין העיקריים שלה - רווחה, זכויות עובדים, קריירה, משפט.
הצטרפה למערכת הון בתחילת 2019.

השאר תגובה

שינוי גודל גופנים
ניגודיות