חדשות    

סיפור הירושה בבית ברחוב מיכ"ל הגיע לסיומו – השכנות יירשו דירות בשווי 20 מ' שקל

דייר ערירי הוריש את כל הדירות בבניין ברחוב מיכ"ל לשכנות בתנאי שיטפלו בחתולים. המשפחה טענה כי אינו צלול, וכעת בית המשפט הכריע שהיה צלול והדיירות יזכו בדירות בשווי 20 מיליון שקל

הסיפור של הבית ברחוב  מיכ"ל, בו הבעלים הוריש את כל הדירות בבניין לשכנות השוכרות, הגיע לסיומו.  בית המשפט לענייני משפחה הכריע כי הדיירות שלהן הוריש בעל הבניין הערירי את דירותיו הן היורשות החוקיות.

בעל בניין בתל-אביב  ברח' מיכ"ל בתל אביב הוריש את כל הדירות בבניין – ועוד דירה לא בבניין – לדיירות המתגוררות בו.  בצוואה כתב כי הוריש את הדירות בבניין ברחוב מיכ"ל 20 בתל-אביב, שהיה בבעלותו, לדיירות המתגוררות בו, בהן אמניות ומעצבות.התנאי היחיד שלו היה שהחתולים שלו יטופלו כראוי.

כותב הצוואה נפטר ערירי וללא צאצאים. ארבע דיירות קיבלו בירושה את הדירות בבניין שבלב תל-אביב, הקרוב לתיאטרון הבימה. דיירת אחת אפילו קיבלה שתי דירות, וכן את דירת מגוריו ברחוב ברכה פולד (כ-300 מטר מזרחה מרחוב מיכ"ל). אחותה, שהחליפה אותה בדירה, קיבלה שתי דירות נוספות. דירה אחרת הושארה לדיירת השלישית, ועוד אחת לדיירת הרביעית.

לטענת בני משפחתו של כותב הצוואה, הוא לא היה צלול בעת עריכת הצוואה, והיה נתון להשפעה. לעומתם, הדיירות טענו כי היה צלול בעת עריכת הצוואה, וכי הן אלה שסעדו אותו בימיו האחרונים, וכי הצוואה משקפת את רצונו. עוד הוסיפו שרצה לדעת שחתוליו יטופלו ולא ייזרקו לרחוב, וזאת הייתה החלטתו. הוא מסר בניין שלם לדיירות, כדי לדעת שהחתולים לא יישארו לבדם, כפי שאמו,  שהורישה לו את הבניין, כדי שהוא לא יישאר לבדו. לבסוף חוות דעת רפואית קבע שהמוריש היה צלול בדעתו.

לאחר חוות הדעת הרפואית התפטר עורך הדין של המשפחה והמליץ להם לא להמשיך בהליך. חלק אכן נסוגו מהתביעה אך חלק אחר המשיך ושכר עורכת דין אחרת. כעת כאמור הכריע בית המשפט כי היה צלולות והדירות שייכות לדיירות,  שבע דירות בתל-אביב – המוערכות ב-20 מיליון שקל,

השופטת קבעה כי "ממכלול הראיות שהוצגו, המסקנה היא שהצוואה משקפת את רצונו האמיתי והבלתי תלוי של המנוח ותוכנה אינו מלמד על השפעה בלתי הוגנת של התובעים עליו. המתנגדים לא הוכיחו תלות מהותית של המנוח במי מהתובעים… ואף לא הוכח שבתקופה הרלוונטית לעריכת הצוואה היה המנוח מנותק באופן מוחלט מאנשים אחרים זולת הנהנים. גם מכלל נסיבות עריכת הצוואה לא ניתן ללמוד שהתקיימה השפעה בלתי הוגנת על המנוח".

ירושה – איך להעביר נכון את הנכסים לדור הבא?

לא יוטל מס שבח על דירות ירושה!

מס שבח – הגבלת תקופת הפטור במכירת דירה בירושה