סך ביצועי המשכנתאות בפברואר עמד על 4.6 מיליארד שקל בדומה לינואר; גידול של 8% לעומת פברואר 2014
חדשות    

סך ביצועי המשכנתאות בפברואר עמד על 4.6 מיליארד שקל בדומה לינואר; גידול של 8% לעומת פברואר 2014

בנק ישראל

מדובר בגידול של 8% לעומת נתוני פברואר אשתקד, שבו נרשמו ביצועי משכנתאות בסך של 4.26 מיליארד שקל; על פי נתוני בנק ישראל, מעט פחות ממחצית מהמשכנתאות ניתנו בריבית משתנה (2.18 מיליארד שקל), והיתר ניתנו בריבית קבועה (2.4 מיליארד שקל)

בנק ישראל מעדכן היום את סך ביצועי המשכנתאות בחודש פברואר 2015  בהתפלגות על פי מסלולי הצמדה שונים.

על פי נתוני בנק ישראל, סך ביצועי המשכנתאות לחודש פברואר הסתכם ב–4.62 מיליארד שקל  – עלייה קלה לעומת נתוני חודש ינואר 2015, בו נרשמו ביצועי משכנתאות בסך של כ-4.57 מיליארד שקל. מדובר בגידול של 8% לעומת נתוני פברואר אשתקד, שבו נרשמו ביצועי משכנתאות בסך של 4.26 מיליארד שקל.

בנק ישראל מדווח כי מעט פחות ממחצית מהמשכנתאות ניתנו בריבית משתנה (2.18 מיליארד שקל), והיתר ניתנו בריבית קבועה (2.4 מיליארד שקל). סך המשכנתאות שניתנו בצמוד למדד הסתכמו ב-1.6 מיליארד שקל, אולם רובן אינן צמודות מדד – 2.9 מיליארד שקל.

נזכיר, כי בחודש דצמבר נרשמה עלייה גדולה בלקיחת משכנתאות על רקע החזרה של רוכשים לשוק הדירות בסך של כ-5.5 מיליארד שקל, ובחודשים ינואר ובפברואר נרשמו מספרים דומים ונמוכים יותר של כ-4.6 מיליארד שקל. על פי הערכות הכלכלנים, העלייה שנרשמה בחודש דצמבר נבעה מרוכשי דירות אשר "ישבו על הגדר" בהמתנה לירידת מחירים וליישומה של תוכנית מע"מ אפס. מיד אחרי נפילת הממשלה והקדמת הבחירות, הבינו אותם רוכשים פוטנציאלים כי לא צפויה ירידת מחירים – והביקושים  לדירות התגברו.