מדריכי כרטיסי אשראי    

סמסונג פיי – כל מה שצריך לדעת

מעודכן ל-01/2020

סמסונג פיי היא ארנק דיגיטלי ואפליקציית התשלומים של סמסונג שכבר הייתה אמורה להיכנס לארץ ב-2018, והיא אפליקציית התשלומים הפופולרית השנייה אחרי אפל פיי, אם כי עדיין אפל מובילה בשיעור ניכר.

איך זה עובד

כמו באפל פיי ובגוגל פיי מזינים את כרטיס האשראי פעם אחת ולאחר מכן, מסוף האשראי סורק את האפליקציה. בניגוד לאפל פיי השירות אמור להינתן  בכל קופה או קורא כרטיסים למעט מקומות הדורשים הזנה פנימית של כרטיס האשראי כמו כספומטים ומשאבות דלק.

גם בסמסונג, כמו באפל או בגוגל, התשלום אמור לעבוד באמצעות טכנולגיית EMV – שבנק ישראל מנסה לדחוף באיחור לארץ, כשאיש לא מוכן לשלם על כך. מדובר בטכנולגיה מאובטחת יותר הדורשת מהמשלם להזין קוד לפני שמשלם

סמסונג פיי בישראל

כאמור, סמסונג פיי הייתה אמורה כבר להיכנס לישראל ב-2018, אך שתי סיבות עיקריות מעכבות את כניסתה, הראשונה היא טכנולוגיית EMV שנכנסת בעצלתיים לארץ, והשנייה היא סיבות רגולטוריות המעכבות את כניסת חברות הטכנולוגיה הגדולות לארץ בשל חשש לחיסול התחרות בשוק התשלומים.

גם עם כניסתה של גוגל פיי  המתוקשרת לארץ הצפויה בסוף השנה לא נראה שיש הבדלים גדולים בין השתיים, אף שסמסונג פופולרית יותר בשל הוותק שלה.

ארנק דיגיטלי

סמסונג פיי לא משמשת רק כאפליקציית התשלום ככל דבר, אלא כארנק שבו אפשר להזין כמה כרטיסי אשראי. כמו בגוגל פיי אפשר להטען בה גם כרטיסי טיסה, כרטיסי מועדונים וגיפט קארד.

מחיר 

כמו גוגל ובניגוד לאפל, סמסונג לא גובה עמלה על השירות  ומשתמשת בפלטפורמה כדי למכור את מכשיריה.

סיבות לעיכוב הארנקים הדיגיטליים בעולם

למרות הניסיונות של כל חברות הטכנולוגיה הגדולות יותר, הארנקים הדיגיטליים מתקשים להחליף את כרטיסי האשארי, מכמה סיבות: אבטחה, קושי בשינויי הרגלים וקשיים טכנולוגיים.

עם זאת, בארץ מספר העסקאות בביט כבר עקף את מספר העסקאות בכרטיסי האשראי. יש לציין שגם אפליקציות התשלומים באץ אינן דורשות את הטכנולוגיה של סריקה במסוף, אם כי עדיין אינן פעילות בבתי עסק, אך נעשו כמה צעדים כדי שיהיה ניתן להפעיל אפליקציות תשלום בבתי העסק עד סכום מסוים.

האם אפשר לשלם באפליקציות התשלומים בבתי עסק

אפל פיי – מה צריך לדעת

גוגל פיי – מה צריך לדעת

גוגל פיי, שירות התשלומים של גוגל, ייכנס לארץ