חדשות    

סקירת הנפט השבועית: צפויה ירידה מסוימת במחיר בטווח הבינוני

FREEPIK

בסקירת הנפט השבועית מציין ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של לאומי כי במהלך השבוע החולף, מחיר הנפט מסוג BRENT עלה מכ-59.34 דולרים לחבית בסיום יום המסחר ב-5/2/2021 לכ-62.85 דולרים לחבית בסיום יום המסחר ב-12/2/2021 ומחיר חבית מסוג WTI עלה מכ-56.85 דולרים לחבית בסוף המסחר ב-5/2/2021 לכ-59.47 דולרים לחבית בסיום יום המסחר ב-12/2/2021. עלייה זו התרחשה על רקע המשך קיצוץ יצור הנפט של OPEC+ יחד עם ירידת מלאי הנפט בעולם.

תפוקת הנפט של OPEC בחודש ינואר עלתה ב-180,000 חביות ביום והקבוצה יצרה כ-25.5 מיליון חביות ביום. יצור הנפט של OPEC צפוי לרדת בחודש פברואר, בשל הלחצים של ערב הסעודית על שאר החברים לציית למכסות הייצור ובשל שביתה של עובדי אבטחה באחד מנמלי יצוא הנפט של לוב המשבשת את ייצוא הנפט הלובי.

הביקוש לדלקים בארה"ב נותר שבוע שלישי ברציפות מתחת ל-8 מיליון חביות ביום, כאשר עונת החורף הקרה יחד עם התפשטות נגיף הקורונה גרמו לאנשים להישאר בביתם. הגידול בביקוש לחומרי גלם של יצרני הפלסטיק ויצרני הדלקים בסין צפוי להעלות את מחיר הנפט הקל באסיה.

מחיר הגז הטבעי בארה"ב (Henry Hub) ירד מעט בשבוע האחרון, ל-2.87 דולרים ל-MMBTU, אך נותר בסביבת מחירים גבוהה. סביבת מחירים זו, נובעת מעליית הביקוש לגז טבעי לחימום בייתי וחללים תעשייתיים אשר צפוי להישאר גבוה בזמן הקרוב, בשל הצפי לגל קור בארה"ב.

ה-EIA העלה את תחזית הייצור של גז טבעי בארה"ב לשנתיים הקרובות, כך שבשנת 2021 יצור הגז הטבעי של ארה"ב יעלה ב-2.42 BCF ליום ויעמוד על 98.34 BCF ביום, ובשנת 2022 ב-1.31 BCF ליום ויעמוד על 98.93 BCF ליום.

נשיא ארה"ב החל לממש את כוונתו להתמקד במימוש המדיניות שהוא הבטיח לטובת אנרגיה ירוקה וכנגד אנרגיה מזהמת, כאשר המטרה המרכזית היא הפחתת פליטות הפחמן בהדרגה. מבחינה כמותית, היעד הוא הגעה לאי פליטת של מזהמים על ידי סקטור האנרגיה עד שנת 2035 ושל כלל הכלכלה האמריקאית עד שנת 2050.

העמידה במכסות הייצור של רוב חברי קבוצת OPEC+ יחד עם הקיצוץ מרצון של תפוקת הנפט של ערב הסעודית, צפויים להגדיל את הגירעון בשוק הנפט ברביע הראשון של השנה ולהפחית את מלאי הנפט הגלובלי.

לסיכום, נראה שהשוק כבר מתמחר במידה רבה מאוד גירעון עתידי העשוי להיווצר בשוק. ההתקדמות לקראת שיווק גלובלי מגוון הולך וגדל של חיסונים, שניתן לשנע בקלות, ולהביא למדינות העולם המתפתח במחיר נמוך, מהווה איתות חשוב לגבי פוטנציאל עליית הביקוש לנפט גולמי בהמשך, מה שגלום כבר כיום במידת אופטימיות גבוהה מאוד "בקונצנזוס" מחירי הנפט. בהתאם לכך, החוזים העתידיים צופים ירידה מסוימת במחיר הנפט בטווח הבינוני.

סקירת נפט שבועית- לאור עמידה במכסות הנפט לא צפוי לעבור את 60 הדולר לחבית

סקירת הנפט השבועית- פעולות הממשל החדש בארה"ב עלולות להעלות את מחיר הנפט בטווח הארוך