חדשות    

סקירת נפט שבועית- לאור עמידה במכסות הנפט לא צפוי לעבור את 60 הדולר לחבית

FREEPIK

הבוקר בסקירת הנפט השבועית מציין ד"ר גיל מיכאל בפמן, הכלכלן הראשי של לאומי כי "העמידה במכסות הייצור של רוב חברי קבוצת OPEC+ יחד עם הקיצוץ מרצון של תפוקת הנפט של ערב הסעודית צפויה להגדיל את הגירעון בשוק הנפט ברביע הראשון של השנה ולהפחית אף את מלאי הנפט הגלובלי. במידה וערב הסעודית ושאר חברי OPEC+ ימשיכו לציית למכסות, הפורמליות והוולונטריות, הדבר יאפשר רמת היצע שתתמוך ברמת המחירים הנוכחית. בפרט, לאור המדיניות של הממשל החדש בארה"ב אשר צפוי לפעול כנגד הרחבת פעילות הפקת הנפט והולכתו במהלך השנים 2021-2022."

עוד מציין בפמן כי "ממשל ביידן ביטל כ-70 היתרי קידוחי יבשתיים של נפט וגז טבעי אשר נמצאו פסולים מאחר והם הונפקו על ידי הפקידים ללא אישור של הממונים הפוליטיים. זאת, לאחר שהוא הנחה את הרגולטורים לבחון את כל שיטות ההחכרה ומתן האישורים לפיתוח דלקים מאובנים (נפט, גז, פחם וכיו"ב) על קרקעות ומים ציבוריים."

באשר למחיר מעריך בפמן כי "מחיר הנפט לא צפוי להישאר בזמן הקרוב מעל ל-60 דולרים לחבית BRENT לאורך זמן ממושך, מאחר ועליית המחיר ליותר מ-60 דולרים לחבית תפחית את התמריץ של יצרני הנפט לשמור על רמות יצור נמוכות ובנוסף גם תגדיל את כדאיות ההשקעות בפצלי השמן בארה"ב מה שיביא לעליית היצע הנפט ויחזיר את מחירו אל מתחת ל-60 דולרים."

לסיכום "נראה שהשוק כבר מתמחר במידה רבה מאוד גירעון עתידי העשוי להיווצר בשוק. ההתקדמות לקראת שיווק גלובלי מגוון הולך וגדל של חיסונים, שניתן לשנע בקלות, ולהביא למדינות העולם המתפתח במחיר נמוך, מהווה איתות חשוב לגבי פוטנציאל עליית הביקוש לנפט גולמי בהמשך, מה שגלום כבר כיום במידת אופטימיות גבוהה מאוד "בקונצנזוס" מחירי הנפט. בהתאם לכך, החוזים העתידיים צופים ירידה מסוימת במחיר הנפט בטווח הבינוני."

סקירת הנפט השבועית- פעולות הממשל החדש בארה"ב עלולות להעלות את מחיר הנפט בטווח הארוך

סקירת הנפט השבועית: הנשיא החדש ביידן בעד איכות הסביבה ועוצר את צינור הנפט לקנדה