חדשות    

על רקע משבר הקורונה: לאומי יאפשר להקפיא את תשלומי המשכנתה עד שנתיים

מעודכן ל-07/2020

בתקופה ההקפאה ישלמו הלקוחות את הריבית על המשכנתה בלבד, וזאת במטרה לאפשר למשקי הבית פסק זמן ארוך להיערכות ולהתאוששות ■ התוכנית תוצע לבעלי משכנתאות, כולל מי שכבר ביצעו הקפאה של תשלומי הקרן והריבית עד 6 חודשים, וכן לנוטלי משכנתאות חדשות

בשורה טובה לבעלי משכנתאות: בנק לאומי הודיע כי יאפשר לבעלי משכנתאות לבצע הקפאה של תשלומי קרן המשכנתה לתקופה של עד שנתיים, וזאת בשל התארכות המשבר הכלכלי ובמטרה להקל על הלקוחות שנפגעו כלכלית ממשבר הקורונה. ההקפאה תינתן עד להודעה חדשה, בפטור מלא מעמלה. האפשרות להקפאה של תשלומי הקרן עד שנתיים תינתן החל מחודש אוגוסט, המועד שבו צפויות להסתיים חלק מהקפאות המשכנתה הקודמות (קרן וריבית), שניתנו למשך 6-3 חודשים החל מחודש מרץ.

בתקופת ההקפאה ישלמו הלקוחות את הריבית על המשכנתה בלבד. בתום תקופת ההקפאה, תשלומי הקרן ייפרסו על פני תקופת המשכנתה הנותרת. לקוחות שירצו בכך יוכלו לבחון אפשרות למחזר את המשכנתה ולקחת משכנתה חדשה לתקופה ארוכה יותר.

האפשרות להקפאת המשכנתה תינתן לבעלי משכנתאות קיימות וכן לנוטלי משכנתאות חדשות. גם לקוחות שכבר הקפיאו את המשכנתה עד 6 חודשים בתחילת משבר הקורונה (קרן וריבית), יוכלו להאריך את משך ההקפאה בעד שנתיים נוספות, במסלול של הקפאת הקרן ותשלום ריבית בלבד.

במקביל לתוכנית החדשה להקפאת תשלומי הקרן עד שנתיים, ימשיך לפעול המסלול הקיים המאפשר להקפיא את כל תשלומי המשכנתה (קרן וריבית) לתקופה של עד 6 חודשים, באמצעות מילוי טופס דיגיטלי באתר הבנק.

בגלל נגיף הקורונה: נוטלי משכנתאות יוכלו להגיש בקשה לרישום משכנתא בצורה דיגיטלית

מתווה בנק ישראל – כל מה שצריך לדעת על דחיית תשלומי הלוואות