חדשות    

פיטורי ענק באמדוקס: כ-1,000 עובדים יישלחו הביתה

שוקי שפר, המנכ"ל של אמדוקס
מעודכן ל-07/2020

החברה הישראלית שעיקר פעילותה בארצות הברית עומדת בפני גל פיטורים הכולל עובדים בכירים • במקביל נמסר מאמדוקס כי תמשיך ב"גיוס נרחב"

משבר הקורונה הגיע גם לענף ההייטק: חברת אמדוקס הישראלית, המספקת מערכות ופתרונות IT לחברות טלקום, עומדת לקראת פיטורים של מאות עובדים בארץ ובעולם. החברה מעסיקה 4,500 עובדים בארץ ו-25 אלף עובדים ברחבי העולם.

המהלך שעתיד לצאת לפועל בתקופה הקרובה, הוא חלק מקיצוצים משמעותיים שעומדת לבצע החברה בהוצאותיה בעקבות משבר הקורונה – שהביא לחוסר ודאות רבה ביכולתה לחזות את הכנסות החברה.

עיקר פעילותה העסקית של חברת התוכנה הוא בארצות הברית, והיקף הכנסותיה שם נאמד ב-691 מיליון דולר מתוך כמיליארד הכנסות לרבעון. משבר הקורונה המכה בארצות הברית במלוא העוצמה צמצם את הפעילות העסקית של מרבית החברות וגרם להאטה.

הקיצוצים המשמעותיים שעליהם הוחלט כוללים סבב פיטורים של מאות עובדים – לרבות בכירים, הקטנה משמעותית של הוצאות השיווק והוצאות הרווחה ועוד. לא ברור עדיין כמה מהמפוטרים יהיו בישראל וכמה קשה תהיה הפגיעה בסניפי החברה בשדרות ובנצרת.

אמדוקס כבר נקטה צעדים לצמצום הוצאות בעקבות משבר הקורונה: בחודש אפריל היא הקפיאה העלאות שכר שהיו אמורות להגיע לעובדים בחודש יולי וביקשה מכל עובדיה לצאת ל-13 ימי חופשה ברבעון השני של השנה. אולם מסתבר שלא היה די במהלך הזה, והחברה שהנמיכה לאחרונה את התחזיות שלה לשנה הקרובה נאלצת לקצץ בכוח האדם.

חברת אמדוקס נסחרת בבורסת נאסד"ק בארצות הברית בשווי שוק של 8.1 מיליארד דולר. בישראל מעסיקה החברה כ-4,500 עובדים – מרביתם ברעננה, שם גם הקימה קמפוס חדש בהשקעה של עשרות מיליוני דולרים ומאות עובדים בסניפי החברה בנצרת ושדרות. החברה הייתה מהראשונות להגיב למחלת הקורונה כאשר היא ביטלה את השתתפותה בתערוכת המובייל הגדולה בברצלונה MWC והעבירה את כל 25 אלף עובדיה לעבודה מהבית.

תגובת אמדוקס לפרסום: "כקבוצה גלובלית אחראית המונה עשרות אלפי עובדים, אמדוקס בוחנת באופן שוטף התאמות נדרשות במבנה ההוצאות שלה תוך הסתכלות אסטרטגית על מצבת כוח האדם והתאמתה לצרכים העסקיים המשתנים. הדבר נכון במיוחד בתקופה מורכבת זו, של אי ודאות מתמשכת בשווקים הגלובליים. אמדוקס ממשיכה לגייס עובדים באופן נרחב בתחומים בהם פעילותה צומחת, להשקיע במנועי הצמיחה ולדאוג להון האנושי שלה".

אמדוקס מצטרפת לחברות המאפשרות עבודה מהבית

עולם העבודה אחרי הקורונה: מה תעשו כשתיגמר המגפה?