מדריכי כרטיסי אשראי    

פייפאל מתרחבת – מציעה כרטיסי אשראי והפקדות צ'קים

החלום של פייפאל היה ונותר להפוך לסוג של בנק דיגיטלי רחב ולא רק אספקת יכולות תשלום מקוונים. לאחרונה החברה שפוצלה בשנה שעברה מ-EBAY דיווחה כי בכוונתה להציע שירותי בנקאות ללקוחות, לרבות כרטיסי דביט והפקדת צ'קים. השירותים האלו ניתנו בעבר בחברה לקבוצה קטנה בלבד (סוג של קבוצת מיקוד)

פייפאל (paypal) תציע שירותי בנקאות אלה ללקוחות שלא מחזיקים בחשבונות בנק מסורתיים – הדיווח המקורי על כך היה בוול סטריט ג'ורנל. בין השירותים כאמור כרטיסי דביט, מדובר בכרטיסים שבאמצעותם ניתן למשוך כספים מכספומט (אך לרוב לא לשלם בחנויות ובמקומות נוספים). כמו כן, תאפשר פייפאל הפקדת צ'קים וביטוח של ה-fdic (התאגיד הפדרלי לביטוח פיקדונות).

על פי הוול-סטריט ג'ורנל לא ברור איך פייפאל תעשה זאת, איך היא בעצם תאפשר שירותים אלו ללקוחותיה שכן , בשלב זה, היא אינה מחזיקה ברישיון לבנקאות בארה"ב. לפי הדיווח, החברה מנהלת מגעים לשיתופי פעולה עם מספר בנקים קטנים שיכולים לספק את השירותים האלה, כך למשל עם הבנק של דלאוור ואחרים באופן כזה שמאחורי הקלעים הבנק של דלאוור יטפל בכרטיסי הדביט, בנק בגורג'יה יפקיד את הצ'קים שמשתמשים יצלמו, ובנקים ביוטה יציעו הלוואות ללקוחות ולעסקים קטנים.

עד היום פייפאל הציעה שירותים כאלה רק לקבוצה קטנה של לקוחות ששימשו מבחינתה קבוצת מיקוד לבחינת יכולתה בתחום ולבחינת הפוטנציאל והמודל העסקי. פייפאל לא גבתה עבור שירותים אלו עמלה חודשית או דרשה סכום מינימום בחשבון.  אך המשתמשים נדרשו לשלם עמלות על שימוש בכספומטים שלא שייכים לפייפאל, ולשלם מעל אחוז מהסכום של כל צ'ק שהפקידו באמצעות מצלמת הסמארטפון.

מנהל התפעול הראשי של פייפאל, ביל רידי אמר על רקע הדיווחים שהחברה לא מתכננת להחליף את הבנקים המסורתיים בתקופה הקרובה, אלא מעוניינת להציע אפשרויות נוספות וטובות ללקוחות שלא יכלו ליהנות מהן עד היום, דבר שהחברה רואה כמשמעותי בכלכלה הדיגיטלית.