פיקדונות מובנים    

פיקדון מובנה ל-3 שנים על אפל, סיסקו, עליבאבא ועוד

בנק לאומי מציע פיקדון שקלי מובנה לשלוש שנים כאשר התשואה תלויה בהתנהגות סל מניות אמריקאי המורכב מהמניות הבאות (8 מניות, כל מניה במשקל של 12.5%) – .Apple Inc, .FedEx Corp, Corning Incorporated, Lowe's Companies, , .Alibaba Group Holding Ltd, Wirecard AG, Cisco Systems .

ואיך תיקבע התשואה? ובכן, הסכום הנומינלי מובטח – המשקיע, כך טוענים בלאומי, יקבל, במקרה הגרוע,  את ההשקעה נומינלית. אין הפסד נומינלי, אבל זה יכול להיות הפסד ריאלי כמובן, אחרי הכל – 3 שנים זה הרבה זמן, ואלטרנטיבת ההשקעה בתקופה הזו אמורה להניב כמה אחוזים טובים – זה ההפסד האמיתי במקרה של החזר השקעה נומינלי.

אבל, יש גם אפשרות לאפסייד. במהלך תקופת הפיקדון תיבדק כל אחת מהמניות שבסל ותרומתה למענק תחושב כדלהלן – לכל מניה נקבע חסם בשיעור של 31% (לא כולל) ביחס למחיר הבסיסי של אותה מניה. במידה ומחיר המניה לא חרג ולא נגע בחסם לאורך כל תקופת הפיקדון, תילקח בחישוב תשואת המניה בפועל (מנקודה לנקודה), חיובית או שלילית. במידה וביום מסחר כלשהו מחיר המניה יחרוג או יגע (ולו פעם אחת) בחסם, תשואת המניה תיקבע בשיעור של 3% למשך תקופת הפיקדון.

 המענק בגין הפיקדון יחושב לפי סכום התשואות של המניות בסל כפול משקלן היחסי בסל. השתתפות של 90% בשיעור השינוי של סל המניות. בכל מקרה, הלקוח כאמור יקבל את קרן ההשקעה במלואה בתום תקופת הפיקדון.

המחיר הבסיסי של מניה – מחיר הסגירה של כל אחת מהמניות בסל ב-28 ביולי 2016. המחיר הקובע – מחיר הסגירה של כל מניה ב-23 ביולי 2019. תחילת הפיקדון – 28 ביולי 2016, וסכום ההפקדה המינימלי – 15 אלף שקל.

לפרטים מלאים על הפיקדון באתר בנק לאומי

למחשבון פיקדון

למדריך פיקדון מובנה