פיקדונות מובנים    

פיקדון מובנה על גוגל, אפל וטבע

פיקדון מובנה על גוגל, אפל וטבע

בנק לאומי מציע ללקוחותיו פיקדון מובנה שקלי המותנה בעליית סל מניות צמיחה/ערך ללא סיכון סכום ההשקעה.  מדובר בפיקדון ל-3 שנים עם קרן מובטחת ומענק מותנה. קבלת המענק ושיעורו תלויים בהתנהגות סל המניות במהלך התקופה.

סל המניות מורכב ממניית גוגל, אפל, טבע, פייפל ופרייסליין. במהלך תקופת הפיקדון תיבדק כל אחת מהמניות שבסל ותרומתה למענק תחושב באופן הבא –

– לכל מניה נקבע חסם בשיעור של 40% (לא כולל) ביחס למחיר הבסיסי של אותה מניה.

–  במידה ומחיר המניה לא חרג ולא נגע בחסם לאורך כל תקופת הפיקדון, תילקח בחישוב תשואת המניה בפועל (מנקודה לנקודה), חיובית או שלילית.

–  במידה וביום מסחר כלשהו מחיר המניה יחרוג או יגע (ולו פעם אחת) בחסם, תשואת המניה תיקבע בשיעור של 2% למשך תקופת הפיקדון ("ריבייט").

–  המענק בגין הפיקדון יחושב לפי סכום התשואות של המניות בסל כפול משקלן היחסי בסל. השתתפות של 100% בשיעור השינוי של סל המניות.

וזו הנקודה כנראה החשבה ביותר –  קרן ההשקעה מובטחת ע"י בנק לאומי בתום תקופת הפיקדון. כלומר, אין כאן חשש ביצרן הפיקדון המובנה יפשוט רגל ולא ישלם את הכסף, יש כאן ערבות/ בטוחה של בנק לאומי.

תחילת הפיקדון המובנה ב-29 בדצמבר והפירעון ב-28 בדצמבר 2018. המחיר הבסיסי של המניה -מחיר הסגירה של כל מניה ממניות הסל ב-29 בדצמבר 2015; המחיר הקובע של מניה – המחיר סגירה של כל מניה ממניות הסל ב-24 בדצמבר 2018. התקופה הקובעת מ-29 בדצמבר 2015 ועד 29 בדצמבר 2018.

בבנק לאומי מגדירים אירוע מזכה ריבית (מזכה בריבית/ תשואה/ מענק) – עלייה של 40% או יותר  במחיר הסגירה של מניה ביחס למחיר הבסיסי של מניה ביום מימי התקופה הקובעת. הבדיקה היא אחת ליום על פי שער הסגירה של אותה מניה.

ואיך נקבע שיעור השינוי במחיר המניה? אם לא אירע אירוע מזכה ריבית: שיעור הריבית הוא שיעור השינוי (חיובי או שלילי) בין המחיר הקובע של מניה לבין המחיר הבסיסי של מניה. אם קרה אירוע מזכה ריבית של מניה, אזי שיעור השינוי של אותה מניה יהיה שיעור של 2%  לכל תקופת הפיקדון.

שיעור השינוי של סל יקבע כסכום המכפלות של משקל כל מניה בסל המניות בשיעור השינוי של אותה מניה. המענק מוגדר כ-100% משיעור השינוי של סל המניות. אם שיעור השינוי של סל המניות יהיה שווה לאפס או שלילי, לא תשולם כל ריבית ולא ישולמו רווחים אחרים כלשהם בפיקדון. בכל מקרה, קרן ההשקעה מובטחת בתאריך הפירעון.

הבנק מגדיר מינימום לעסקה – 15 אלף שקל.

הפיקדון המובנה הוא כאמור ל-3 שנים, ואם אתם רוצים לשבור אותו אתם צריכים את הסכמת הבנק. במקרה של שבירה, יתכן והלקוח יקבל סכום הנמוך מסכום ההשקעה ההתחלתי.

המניות הכלולות בפיקדון הן מניות ערך של חברות העוסקות בתחומי פעילות מגוונים ומספקות מוצרים ושירותים לחברות וללקוחות קצה. כל חברה הכלולה בפיקדון היא חברה מובילה בתחומה, עם מאזן פיננסי יציב וצמיחה מרשימה בהכנסות וברווח הנקי השנתי. "כל החברות נסחרות בארה"ב לפי שווי שוק של 21$ מיליארד לפחות", מציינים בלאומי ומוסיפים – "חברת Apple היא החברה המובילה בעולם בתחום המוצרים הטכנולוגיים לצרכנים. בשנה שחלפה רשמה החברה

הכנסה שנתית של 224 מיליארד דולר– עלייה של 25% ביחס לאשתקד. חברת Priceline היא החברה המובילה בעולם בתחום התיירות המקוונת; חברת התרופות Teva היא מהחברות המובילות בעולם בתחום התרופות הגנריות. חברת PayPal היא החברה המובילה בעולם בתחום התשלומים והסליקה המקוונים.

לפרטים מלאים על הפיקדון באתר בנק לאומי