פיקדונות מובנים    

פיקדון מובנה על מניות תעופה

בנק לאומי מציע פיקדון  מובנה שקלי ל-4 שנים עם קרן מובטחת ומענק מותנה. קבלת המענק ושיעורו תלויים בהתנהגות סל מניות חברות תעופה, במהלך התקופה.

סל המניות מורכב מחמש מניות תעופה (כל אחת בשיעור שווה) –  American Airlines Group, Southwest Airlines, Alaska Air Group, Delta Air Lines, United Continental Holdings.

איך ומתי יתקבל המענק? בבנק מסבירים – במהלך תקופת הפיקדון תיבדק כל אחת מהמניות שבסל ותרומתה למענק תחושב כדלהלן:

– לכל מניה נקבע חסם בשיעור של 46% (לא כולל) ביחס למחיר הבסיסי של אותה מניה.

– במידה ומחיר המניה לא חרג ולא נגע בחסם לאורך כל תקופת הפיקדון, תילקח בחישוב תשואת המניה בפועל (מנקודה לנקודה), חיובית או שלילית.

– במידה וביום מסחר כלשהו מחיר המניה יחרוג או יגע (ולו פעם אחת) בחסם, תשואת המניה תיקבע בשיעור של  7% למשך תקופת הפיקדון ("ריבייט").

-המענק בגין הפיקדון יחושב לפי סכום התשואות של המניות בסל כפול משקלן היחסי בסל. השתתפות של 100% בשיעור השינוי של סל המניות. בכל מקרה, קרן ההשקעה מובטחת ע"י בנק לאומי בתום תקופת הפיקדון, וזה מידע מאוד חשוב – אין למשקיעים כאן תלות ביצרן המכשיר, ולכן אין חשיפה שקשורה למצבו הפיננסי של הגוף, מי שלקח את האחריות זה הבנק, שמצבו הפיננסי איתן, ולכן הסיכון שבחשיפה מצטמצם מאוד.

פרטים נוספים על הפיקדון המובנה

קרן הפיקדון היא 100% שקלית (וכאמור מובטחת בפירעון). אבל חשוב להדגיש – קרן נומינלית בסוף תקופת הפיקדון, משמעה הפסד ריאלי ( אם כי, נמוך במיוחד) – ולהמחשה – אם השקעתם 50 אלף שקל ותקבלו 50 אלף שקל בעוד ארבע שנים, הפסדתם למעשה, את הריבית האלטרנטיבית במקומות אחרים. עם זאת, מדובר בריבית נמוכה במיוחד, כך שההפסד הריאלי (התרחיש הגרוע בפיקדון המובנה) הוא כמה אחוזים בודדים (נכון לעכשיו).

תאריך תחילת פיקדון  – 30 בנובמבר 2015; תאריך סיום – 29 בנובמבר 2019. מינימום עסקה – 15 אלף שקל.

בבנק לאומי מסבירים שהפיקדון המובנה לא ניתן לשבירה, רק בהסכמת הבנק. אך אם זה יתאפשר, ייתכן שהלקוח יקבל סכום הנמוך משמעותית מסכום ההשקעה ההתחלתי.

כאן, תוכלו למצוא את המידע המלא על הפיקדון (מאתר בנק לאומי)