פיקדונות מובנים    

פיקדון מובנה על 10 מניות גלובליות; רצפה מובטחת

קרדיט: Shutterstock

בנק לאומי מציע ללקוחותיו פיקדון מובנה שקלי לשנתיים וחצי – ההשקעה הנומינלית מובטחת, ויש סיכוי לתשואה נאה המותנה בתשואה של מניות גלובליות.

סל המניות מורכב מ-10 מניות במשקל שווה (10%) – אפל, פייסבוק, אמזון, ג'ילד, סמסונג, HSBC, קוולקום, מיצובישי, בנקו סנטנדר, BP AMOCO.

במהלך תקופת הפיקדון תיבדק כל אחת מהמניות שבסל ותרומתה למענק תחושב כדלהלן: לכל מניה נקבע חסם בשיעור של 37% ( לא כולל) ביחס למחיר הבסיסי של אותה מניה. במידה ומחיר המניה לא חרג ולא נגע בחסם לאורך כל תקופת הפיקדון, תילקח בחישוב תשואת המניה בפועל (מנקודה לנקודה), חיובית או שלילית. במידה וביום מסחר כלשהו מחיר המניה יחרוג או יגע (ולו פעם אחת) בחסם, תשואת המניה תיקבע בשיעור של 1% למשך תקופת הפיקדון ("ריבייט").המענק בגין הפיקדון יחושב לפי סכום התשואות של המניות בסל כפול משקלן היחסי בסל.

בכל מקרה, מדגישים בלאומי – "הלקוח יקבל את קרן ההשקעה במלואה בתום תקופת הפיקדון".

סכום המינימום לעסקה הוא 15 אלף שקל; ובבנק מציינים שהתאריך האחרון להפקדות הוא 31 במאי. הפיקדון , חשוב להדגיש, ניתן לשבירה רק בהסכמת הבנק – "יודגש כי במקרה של שבירה" מציינים בלאומי, "ייתכן והלקוח יקבל סכום נמוך מסכום ההשקעה ההתחלתי".

ההבטחה של הקרן היא הנומינלית וחשוב לבדוק שוב מי מבטיח את הקרן. בלאומי מבטיח באופן ישיר, כך שגם אם היצרן של המוצר פושט את הרגל, וכבר היו דברים מעולם, הבנק ערב על ההשקעה (כך לפחות מצוין שחור על גבי לבן בדף המוצר).

חשוב להבהיר לגבי פיקדונות מובנים בכלל כי המשמעות של לקבל את הקרן הנומינלית, היא הפסד של תשואה אלטרנטיבי, ומבטאת הפסד ריאלי. אם נניח לדוגמה שהאינפלציה היא 1% בשנה (ברף התחתון של מתווה של בנק ישראל) והשקענו בפיקדון מובנה לשנתיים וחצי אזי בתרחיש הרע נקבל את ההשקעה נומינלית, כלומר נפסיד ריאלית 2.5% (בקירוב)

להרחבה על פיקדונות מובנים – מה זה? ומה הסיכונים והסיכויים?

פיקדון מובנה על מניות סייבר ואינטרנט