חדשות    

פראייר מי שלא ממחזר – בנק ישראל מאריך לזכאים את מחזור המשכנתא ללא עלויות!

קרנית פלוג, נגידת בנק ישראל

בנק ישראל ומשרד הבינוי מאריכים את מבצע מיחזור משכנתא לזכאים ב-3 חודשים עד סוף אוגוסט  2015. כזכור, בסוף 2014 הודיעו בנק ישראל ומשרד הבינוי על קידום מהלך לעידוד פירעון מוקדם, או מחזור, של הלוואות משכנתא של המדינה לזכאים. הלוואות אלו ניתנו בריביות גבוהות מאלו שנהוגות כיום בשוק המשכנתאות, ולכן אין שום הצדקה כלכלית שלא למחזר (להחליף את המשכנתא) או לפרוע. הסלוגן של בנק ישראל היה פראייר מי שלא ממחזר.

בנק ישראל דאג שניתן יהיה למחזר בקלות ביעילות, ובזול – העמלה היחידה שתיגבה היא עמלת שינוי תנאי ההלוואה, שלא תעלה על סך של 120 שקל. חוץ מזה, אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, פרסם חוזר חשוב בעניין לפיו –  חברת הביטוח שמנהלות את פוליסת ביטוח חיים שנרכשה במקביל למשכנתא, תאפשר ללווה המבקש למחזר את המשכנתא, להמשיך את הכיסוי הביטוחי הקיים באותם תנאים, ללא צורך בחיתום רפואי. בקיצור, הכל נשאר כפי שהיה , רק חוסכים בכסף!

משרד הבינוי ובנק ישראל מספקים מידע לציבור באתרי האינטרנט של בנק ישראל ומשרד הבינוי. באתרים ניתן  לקבל מידע, ולבדוק בפשטות את כדאיות המחזור. מבנק ישראל נמסר – "לווים רבים יכולים לגלות שהמחזור שאנו מציעים יוכל להביא לחיסכון של עשרות שקלים בחודש בתשלום המשכנתא ואלפי שקלים לאורך תקופת המשכנתא. כל חודש שעובר הוא הפסד. תנאי המהלך, כמו גם השינוי שנעשה בנושא הכיסוי הביטוחי הופכים כעת את המהלך לכדאי אף יותר".

פראייר מי שלא ממחזר!